Meniu

Termeni şi condiţii

  1. Definiţii

    eSKY.ro (www.esky.ro) este un site operat de SC eSKY Travel Search SRL (denumită şi Compania, eSKY sau eSKY Travel Search) cu sediul in Bucureşti, Str. Colţei, nr.44, etaj 1, Sector 3.

    Utilizatorul este orice persoană care foloseşte Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion atât telefonic, cât şi prin mijloace electronice. Utilizatorul va putea fi definit şi ca Beneficiar sau Client.

    Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion sau (Sistemul) reprezintă un software ce îi permite Utilizatorului să caute curse interne (pe teritoriul României) sau internaţionale între oricare două oraşe şi, de asemenea, să estimeze costurile aferente, respectiv să cumpere biletele de avion.

  2. Preambul

    Operatorul Sistemului pentru Rezervari de Bilete de Avion din cadrul www.esky.ro este societatea eSKY sp z o.o, cu sediul in Radom, Plac Jagiellonski, numarul 8, Polonia, reprezentată de către SC eSKY Travel Search SRL, cu sediul în Bucureşti, Str. Colţei, nr.44, etaj 1, Sector 3.

    Pentru a folosi Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion, vor trebui acceptate, implicit, toate condiţiile descrise în cele ce urmează, indiferent dacă Utilizatorul apelează la serviciile Companiei prin mijloace electronice sau telefonic. Acceptarea lor reprezintă expresia voinţei personale şi constituie o obligaţie legală între Utilizator şi eSKY Travel Search SRL.

    Clientul are dreptul să copieze ori să folosească, fără obligaţii faţă de eSKY Travel Search SRL, conţinutul scris de mai jos.

  3. Obligaţiile părţilor

    Utilizatorul:

    Confirmă că are întreaga putere legală sau că este capabil să îşi asume obligaţii legale, având în vedere că prin acceptarea acestor Termeni şi Condiţii, Utilizatorului îi revine întreaga responsabilitate financiară referitor la utilizarea Sistemului.

    Se angajează să folosească Sistemul exclusiv pentru rezervarea sau cumpărarea de bilete în condiţii legale, evitând orice acţiune rău intenţionată menită să îi aducă (Utilizatorului) foloase necuvenite.

    Nu va face rezervări folosind identităţi false sau plătească pentru aceste rezervări cu carduri de credit pentru care nu deţine acceptul titularului de a le folosi.

    Compania:

    Se angajează să ofere servicii la cele mai înalte standarde tuturor Clienţilor ce apelează la serviciile sale, fie prin intermediul site-ului www.esky.ro, fie prin intermediul Call Center-ului.

    Va face tot posibilul pentru a remedia eventualele defectiuni survenite in cadrul Sistemului in cel mai scurt timp.

    Va reprezenta Utilizatorul în relaţia cu liniile aeriene ; totuşi, Utilizatorul va avea dreptul de a contacta direct linia aeriană în vederea rezolvării cerinţelor sale, înţelegând că soluţia adoptată este răspunderea sa şi nu implică în nici un fel Compania.

  4. Limitarea răspunderii

    eSKY Travel Search SRL menţionează că utilizarea Sistemului se face exclusiv pe cheltuiala şi riscul utilizatorului. Compania nu garantează că folosirea Sistemului va fi lipsită de erori la fel cum nu garantează nici că rezultatele căutării vor îndeplini cerinţele Utilizatorului în ceea ce priveşte conţinutul, precizia şi utilitatea informaţiilor returnate.

    De asemenea, responsabilitatea privind corectitudinea şi acurateţea datelor pasagerilor, datelor de contact, cărţilor de credit sau a datelor de facturare utilizate în efectuarea unei rezervări îi revine în totalitate Utilizatorului, Compania neputând fi trasă la răspundere în cazul în care Utilizatorului i se aduce un prejudiciu ca urmare a nerespectării acestei prevederi.

    Compania nu este direct răspunzătoare şi nu i se pot pretinde despăgubiri în cazul refuzului la îmbarcare pe fondul neprezentării la timp la zbor, conform regulamentelor în vigoare (120 minute în cazul zborurilor externe şi 90 minute în cazul zborurilor interne) sau a unor probleme legate de documentele personale (depăşirea valabilităţii documentului de identitate, lipsa vizei de intrare în ţara de destinaţie sau de escală, paşaport cu interdicţie, viză falsă, lipsa declarațiilor notariale și/sau a cazierului în cazul însoțirii de minori etc), responsabilităţile cu privire la obţinerea informațiilor referitoare la documentele necesare pentru formalităţile de călătorie precum și a deținerii respectivelor documente la momentul zborului revenindu-i în exclusivitate pasagerului.

    Unele Linii Aeriene pot cere informaţii suplimentare cu privire la pasager (API) sau înregistrarea pasagerului (check-in) cu 15 zile până la 8 ore înainte de zbor, nerespectarea acestor proceduri putând atrage penalizări din partea liniilor aeriene respectiv refuzul la îmbarcare. eSKY Travel Search va lua toate măsurile pentru a informa pasagerul cu privire la aceste proceduri atât înainte de confirmarea biletului cât şi ulterior confirmării, punându-i la dispoziţie mijloacele necesare pentru completarea formularelor cu informaţii suplimentare,și nu poate fi trasă la răspundere în cazul în care pasagerul nu completează informaţiile personale corect şi în timp util.

    Anumite tarife promoţionale disponibile în sistemul de rezervare www.esky.ro sunt supuse anumitor condiţii speciale de rezervare şi emitere. Această regulă se aplică în special biletelor de avion ce trebuie rezervate şi achitate cu cel puţin 7 şi 14 zile în avans (advanced purchase) sau celor cu emitere obligatorie în termen de maximum 24 de ore sau chiar în ziua efectuării rezervării (instant purchase). Nerespectarea acestor condiţii de rezervare poate influenţa tariful final al biletului. În astfel de condiţii, eSKY Travel Search România îşi rezervă dreptul de a anula orice rezervare făcută cu exact 7 sau 14 zile înainte de data plecării şi nu îşi asumă responsabilitatea pentru nerespectarea termenului de emitere dat de Liniile Aeriene, motivat prin depaşirea termenului de cumpărare a biletului specificat în condiţiile tarifare.

  5. Securitatea datelor personale

    eSKY Travel Search respectă în totalitate legislaţia privind securitatea datelor personale ale Utilizatorului şi se angajează să nu înstrăineze aceste date către terţe părţi.

    Când utilizează Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion, Utilizatorului i se va cere să introducă anumite informaţii personale, indispensabile pentru confirmarea rezervării şi pentru emiterea corectă a biletelor. De fiecare dată când se foloseşte Sistemul, Compania va trebui să trimită către sistemele de rezervări ale liniilor aeriene care operează zborurile alese de Utilizator informaţii despre: nume, prenume, sex şi, în cazul copiilor, adolescenţilor şi persoanelor în vârstă, date despre vârsta acestora.

    Datele personale sunt stocate de către eSKY Travel Search într-o bază de date ce este folosită exclusiv intern şi face posibilă analiza, de către Companie, a dorinţelor şi comenzilor Clientului.

    eSKY Travel Search deţine autorizarea de prelucrare a datelor cu caracter personal nr.16147, în conformitate cu legea nr.677/2001, modificată şi completată.

    eSKY Travel Search va face tot posibilul ca fiecare Utilizator al Sistemului să aibă acces la produse noi, servicii sau promoţii prezentate pe www.esky.ro. Prin urmare, Compania îşi rezervă dreptul de a informa Utilizatorul cu privire la campanii promoţionale. Utilizatorul poate opta pentru renunţarea la aceste informaţii, trimiţând un e-mail la adresa dezabonare@esky.ro.

    În vederea acceptării acestui statut, Utilizatorul confirmă autenticitatea datelor sale personale şi, în acord cu Legea pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date - nr.677 / 2001, este de acord cu stocarea şi procesarea acestor date în Sistemul pentru Rezervări de Bilete de Avion. Utilizatorul poate, ulterior, verifica şi modifica aceste date.

  6. Efectuarea rezervării, cumpărarea biletului, metode de plată şi livrarea biletului

    1. Căutarea zborurilor

      Utilizatorul va putea căuta zboruri disponibile, care să îndeplinească criteriile sale, prin alegerea uneia sau mai multor rute de zbor şi prin completarea unui formular cu datele sale personale.

    2. Confirmarea rezervării

      Utilizatorul primeşte confirmarea rezervării la adresa de e-mail specificată anterior. Confirmarea include: numărul rezervării, informaţii despre ruta aleasă, costul total al biletului şi metoda de plată.

      Parcurgerea tuturor paşilor prezentaţi şi comandarea biletului vor fi obligatorii pentru cumpărarea unui bilet de avion.

      Costul unui bilet este afişat în moneda Europeana – EURO. Acesta include: preţul biletului, taxele de aeroport şi taxa de emitere a biletului percepută de către Companie pentru acoperirea costurilor administrative care pot rezulta din confirmarea rezervării.

      Confirmarea unei rezervări nu presupune şi confirmarea tarifului final, liniile aeriene putând modifica tariful fără un anunţ prealabil. Astfel, dacă rezervarea Utilizatorului a fost facută pe un tarif care nu mai este valabil în momentul confirmării plăţii de către banca folosită de Companie, angajaţii Companiei vor lua legatura cu Utilizatorul pentru a-i transmite noul tarif, înainte de a emite biletul de avion. Dacă Utilizatorul va agrea noul tarif, acesta va trebui sa întreprindă măsuri pentru a plăti companiei în cel mai scurt timp diferenţa rezultată, urmând ca biletul de avion să fie emis după ce diferenţa este plătită şi confirmată. Dacă Utilizatorul nu va agrea tariful comunicat, Compania va returna în totalitate suma platită de Utilizator în termen de 2-5 zile lucrătoare de la momentul primirii banilor (termenul poate varia în funcţie de procedurile bancare).

    3. Cumpărarea unui bilet de avion

      Utilizatorul poate cumpăra un bilet în condiţiile în care a introdus în Sistem datele personale corecte, respectând ordinea cerută de către procedurile companiilor aeriene. Înainte de a cumpăra un bilet, Utilizatorul este obligat să citească şi să accepte acest statut, precum şi să-şi însuşească informaţii privind condiţiile de plată pentru rutele de zbor alese.

      Înţelegerea detaliilor despre tarif îl va ajuta pe Utilizator să facă cea mai bună alegere în termeni de cost al rutelor alese precum şi să minimizeze costul unei eventuale anulări. În acest sens, Utilizatorului îi este recomandat să consulte regulile impuse de clasele tarifare şi, în cazul unor neclarităţi, să contacteze Serviciul clienţi.

      Pentru a obţine cele mai mici tarife pentru zboruri pe teritoriul Europei se recomandă ca rezervările şi cumpărarea biletului să fie efectuate cu cel puţin două săptămâni înainte de data zborului.

      Cel mai mic tarif este cel aferent biletelor ce folosesc „Regula zilei de Duminică”. Când se foloseşte un astfel de bilet, Utilizatorul trebuie să aibă în vedere că returul se va face întotdeauna în cea mai apropiată Duminică după plecare. De asemenea, plecarea şi sosirea nu vor avea loc în aceeaşi zi.

      Dacă tarifele prezentate diferă în mod semnificativ de cele finale, este posibil ca locurile în clasele economice să fie epuizate. Sunteţi rugat să verificaţi datele de plecare şi sosire.

      În cazul călătoriilor în afara Europei este bine de ştiut că tariful depinde în mare parte de sezon.

      După primirea rezervării, eSKY Travel Search SRL poate contacta Clientul în vederea verificării datelor sale personale şi pentru a confirma oferta. Dacă acest contact nu va fi posibil, Compania nu va putea fi trasă la răspundere pentru efectuarea rezervării în condiţiile expuse în rezervare.

    4. Metode de plată

      Pentru a cumpăra un bilet de avion prin intermediul site-ului www.esky.ro sau prin Call Center-ul eSKY Travel Search SRL, Compania pune la dispoziţie trei metode de plată:

      Carte de credit
      Transfer bancar
      Depunere de numerar la ghişeul băncii

      Utilizatorul poate alege metoda de plată pe care o preferă în cadrul secţiunii „Sistemul de rezervări”.

      Biletele pentru zboruri „Low Cost” pot fi cumpărate exclusiv prin carte de credit. Achitarea unei rezervări de tip “Low Cost” prin transfer bancar atrage de la sine riscul unor modificări tarifare, în funcţie de momentul efectuării plăţii.

      Plăţile prin transfer bancar sunt acceptate doar pentru bilete rezervate cu cel puţin 7 zile înainte. Atunci când alege opţiunea „Transfer bancar” ca metodă de plată, Utilizatorul se obligă să plătească eSKY Travel Search SRL suma datorată în termen de 24 de ore de la efectuarea rezervării şi să trimită în cel mai scurt timp prin e-mail sau prin fax copia ordinului de plată sau a foii de depunere, respectiv să confirme telefonic trimiterea documentului şi să se asigure că documentul a fost recepţionat într-o formă lizibilă.

      Achitarea unui serviciu prin transfer bancar se poate face numai după rezervarea respectivului serviciu şi confirmarea tarifului de către Serviciul clienţi într-unul din conturile:

      SC eSKY Travel Search SRL, cu sediul în Bucureşti, Str. Colţei, nr.44, etaj 1, Sector 3
      CUI: RO26130195
      Reg. Com.: J40/10406/2009
      Millennium Bank (sucursala Buzeşti)
      RO68MILB0000000001706191 - RON
      RO13MILB0000000001706211 - EUR (doar pentru plăţile facturate în EURO)

      Transferul trebuie făcut pe numele şi prenumele Utilizatorului (pasagerului) şi trebuie să includă numărul rezervării. Lipsa unor menţiuni clare pe ordinul de plată cu privire la numărul rezervării şi numele pasagerului poate duce la imposibilitatea identificării rezervării, situaţie în care eSKY Travel Search nu va putea fi trasă la răspundere pentru neconfirmarea rezervării în timp util şi pentru eventualele modificări de cost ce derivă din aceasta. Biletele cumpărate prin intermediul transferului bancar sau a plăţilor în numerar vor fi emise de către Companie în ziua în care suma datorată va ajunge în conturile menţionate mai sus.

      Comisioanele aferente plăţii prin transfer bancar vor fi suportate în întregime de către plătitor, eSKY Travel Search rezervându-şi dreptul de a nu emite biletul de avion atâta timp cât întreaga sumă datorată nu se află în conturile de mai sus.

      Atenţie! Liniile aeriene permit emiterea biletelor la nu mai mult de 72 de ore de la momentul rezervării dar, în cazul unora dintre bilete, această perioadă se reduce la 24 de ore sau chiar mai puţin. Depăşirea acestui termen presupune anularea rezervării Utilizatorului. Compania nu îşi asumă nicio responsabilitate privind anularea rezervărilor datorată întârzierilor în efectuarea plăţilor către conturile sale.

    5. Plăţile prin Carte de credit

      Utilizatorul poate folosi pentru a face astfel de plăţi următoarele tipuri de carte de credit: VISA şi Mastercard.

      La alegerea Cărţii de credit ca modalitate de plată, Utilizatorul este obligat să completeze, în secţiunea „Sistemul de rezervări”, anumite informaţii despre Cartea de credit (tipul, numărul şi data de expirare). După plasarea comenzii, suma datorată va fi automat retrasă de pe card în vederea cumpărării biletelor dorite. În funcţie de tipul biletului, ruta aleasă şi numărul de pasageri, este posibil ca plata să se efectueze în două sau mai multe tranzacţii însumând valoarea totală a biletului confirmată de Utilizator la efectuarea rezervării. În unele cazuri, detaliile cardului de credit pot fi transferate prin mijloace electronice securizate Liniilor Aeriene, care vor prelua plățile rezervărilor la emiterea biletelor, urmând ca eSKY Travel Search să colecteze diversele taxe aferente.

      Toate rezervările efectuate prin intermediul eSKY sunt procesate de către deținătorul sistemului de rezervări eSKY Polonia sau de către sistemul operatorului aerian. În funcție de compania aeriană care validează biletul, tranzacțiile sunt efectuate printr-un instrument IATA numit BSP (Billing and Settlement Plan) specific fiecărei țări (în acest caz Polonia) în moneda agreată (zloți polonezi) sau în moneda specifică țării de plecare, urmând ca banca utilizatorului să facă automat conversia din moneda solicitată de linia aeriană în moneda în care este deschis contul Utilizatorului la cursul băncii respective. Comisioanele şi metoda de efectuare a conversiei valutare ţin strict de banca emitentă a cardului, Compania nefiind răspunzatoare pentru eventuale diferențe rezultate în urma cursului de schimb valutar aplicat de bancă şi a eventualelor comisioane percepute de aceasta pentru a procesa respectiva conversie valutară.

      În cazul în care până la data călătoriei nu este înregistrată plata integrală aferentă serviciului comandat iar clientul, informat telefonic și/sau prin e-mail de acest fapt, nu întreprinde toate măsurile de achitare a sumei restante în timp util, acest fapt se consideră a fi renunţare şi intră în vigoare penalizările aferente condiţiilor de anulare a biletului dictate de către Liniile Aeriene.

      În plus, pentru a minimiza încercările de fraudare a cardului de credit, eSKY Travel Search îşi rezervă dreptul de a efectua verificări aleatorii pentru a se asigura că pasagerul este titularul de drept al cardului sau că titularul şi-a dat acceptul pentru achitarea sumei rezervării, cerând acordul scris al acestuia precum şi copia cardului de credit sau un extras de cont recent.

      Atenţie! Introducerea unor date incorecte pentru Cartea de credit va duce la respingerea acesteia de către Sistem şi, implicit, la eliberarea locului şi anularea comenzii.

    6. Factura

      Compania va elibera, pentru fiecare rezervare, o factură fiscală, folosind datele de facturare oferite de Utilizator. În cazul în care Utilizatorul nu specifică date de facturare separate, Compania va emite factura pe numele plătitorului.

      Factura fiscală se emite în RON, indiferent de moneda în care a fost efectuată tranzacția pentru costul biletului de avion, cursul aplicat pentru facturare fiind cursul Băncii Naționale a României (BNR). Compania nu îşi asumă nicio responsabilitate pentru eventualele diferenţe ce pot apărea între suma facturată și suma retrasă de pe cardul de credit în urma tranzacționării în altă monedă decât cea în care este deschis contul principal al cardului.

      Factura se trimite, la cerere, prin e-mail (la adresa de e-mail oferită de Utilizator) în termen de 7 zile lucrătoare de la data efectuării rezervării.

      Conform legilor în vigoare, factura se consideră original fără semnătura şi ştampila Companiei. Totuşi, în cazul în care Utilizatorul doreşte acest lucru, Compania poate trimite prin curierat (pe cheltuiala Utilizatorului) un exemplar semnat şi ştampilat.

    7. Forma biletului

      eSKY Travel Search SRL îşi rezervă opţiunea de a schimba forma biletului din bilet tipărit în bilet electronic, acolo unde există această posibilitate ori Sistemul funcţionează în aşa manieră.

    8. Expedierea biletelor electronice

      Biletele electronice cumpărate la adresa www.esky.ro vor fi trimise automat la adresa de e-mail specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări”. Astfel este obligatoriu ca adresa e-mail menţionată în timpul procesului de rezervare să fie validă şi activă, Compania neputând fi trasă la răspundere în cazul unui prejudiciu adus clientului deoarece biletul nu este primit la timp.

    9. Expedierea biletelor tipărite

      La cerere, eSKY Travel Search SRL va expedia, pe cheltuiala Utilizatorului, biletele tipărite în următoarele perioade de timp:

      • 2 zile lucrătoare pentru localităţi din România;
      • 3 zile lucrătoare pentru localităţi din Europa;
      • 5 zile lucrătoare pentru localităţi din afara Europei.

      Biletele vor fi trimise Clientului ca şi “Scrisoare recomandată” la adresa specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări” ca adresă de corespondenţă.

      În momentul în care Utilizatorul comandă expedierea unui bilet la adresa specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări”, acceptă implicit condiţiile de expediere ale companiilor sus-menţionate.

  7. Modificarea sau anularea rezervării datorată liniei aeriene

    eSKY Travel Search SRL nu îşi asumă răspunderea pentru orice modificări ale orarelor sau rutelor de zbor datorate Liniilor Aeriene, precum şi în cazul anulării zborului de către Liniile Aeriene. Orice informaţie referitoare la posibile schimbări în sistemele Liniilor Aeriene vor fi comunicate de către angajaţii eSKY Travel Search SRL fie telefonic, fie la adresa de e-mail specificată în cadrul secţiunii “Sistemul de rezervări” în momentul primirii notificării oficiale de la operatorul de transport aerian.

    eSKY Travel Search nu îşi va asuma responsabilitatea pentru pierderile survenite în urma unei greve a companiei aeriene sau a angajaţilor aeroportului, a unor situaţii de forţă majoră (intervenţii guvernamentale, războaie, răpiri, incendii, inundaţii, accidente, furtuni, atacuri teroriste, acţiuni industriale) sau a oricărei situaţii independente de controlului direct al eSKY ce rezultă în anularea rezervării sau zborului.

  8. Rambursarea biletelor de avion

    În cazul nefolosirii serviciului, clientul are posibilitatea de a returna un bilet de avion cumpărat prin www.esky.ro, cu condiţia ca tipul de bilet să permită o astfel de operaţiune, iar returnarea să fie efectuată la o dată anterioară datei de plecare. În momentul returnării biletului, clientul trebuie să fie conştient că penalizările rezultate în urma operaţiunii vor fi deduse din costul biletului (suma dedusă ca penalizare pentru returnarea biletului este stabilită de către Liniile Aeriene şi menţionată în condiţiile tarifare şi poate depăşi 50% din costul iniţial al biletului, în funcţie de clasa tarifară).

    Unele bilete de avion achiziţionate în regim promoţional nu permit modificări (de nume, de itinerariu etc) sau rambursarea biletelor, nici măcar în cazul returnării biletului la o dată anterioară datei de plecare. Anularea unui astfel de bilet sau neprezentarea la zbor înseamnă pierderea sumei totale plătită pentru acest tip de bilet.

    Taxa de emitere percepută de Companie (şi evidenţiata în momentul efectuării rezervării, respectiv în factura aferentă) nu este rambursabilă. În cazul în care Clientul va beneficia de un ramburs din partea Liniei Aeriene care operează zborul ales, taxa de emitere va fi dedusă din suma rambursată.

    În cazul returnării unui bilet, acesta trebuie trimis prin poştă direct la adresa:

    eSKY Travel Search România, Str. Colţei, nr.44, etaj 1, Sector 3, 030247, Bucureşti

    Sau prin e-mail la adresa de e-mail support@esky.ro.

    Taxele poştale (dacă există) pentru expedierea biletului către eSKY Travel Search România sunt suportate de către client. Pentru mai multă siguranţă, vă sfătuim să trimiteţi biletul prin scrisoare recomandată sau prin curier. În funcţie de modalitatea prin care s-a efectuat plata, suma rezultată după deducerea penalizărilor va fi rambursată pe cardul de credit sau direct în contul bancar al clientului în termen de 30 de zile de la primirea biletului returnat de catre eSKY Travel Search.

  9. Reclamaţii

    Plângerile cu privire la efectuarea unei rezervări sau achiziţionarea unui bilet de avion trebuie trimise în termen de 7 zile de la data achiziţionării serviciului fie în scris pe adresa biroului eSKY Travel Search România, Str. Colţei, nr.44, etaj 1, Sector 3, 030247, Bucureşti sau prin e-mail la adresa reclamatii@esky.ro. Plângerile cu privire la incidentele legate de zbor trebuie trimise în termen de maximum 7 zile de la efectuarea zborului, însoţite de documentele doveditoare, în caz contrar eSKY Travel Search România nemaiputând garanta înregistrarea reclamaţiei pasagerului de către linia aeriană.

    eSKY Travel Search România va confirma Clientului acceptarea reclamaţiei şi îl va informa pe acesta în legatură cu termenul necesar investigării reclamaţiei şi găsirii unei soluţii în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

  10. Dispoziţii finale

    eSKY Travel Search îşi rezervă dreptul de a anula rezervarea unui Utilizator şi a renunţa la contract, restituind plăţile efectuate (dacă există), fără a justifica o astfel de acţiune.

    eSKY Travel Search îşi rezervă dreptul de a modifica unilateral Termenii şi condiţiile precum şi statutul companiei. Clientul are obligaţia de a citi Termenii şi condiţiile şi statutul companiei înainte de efectuarea rezervării iar prin acceptarea lor este legat de dispoziţiile valabile la data efectuării rezervării sau a cumpărării biletului de avion.

    În cazul în care anumite aspecte nu sunt reglementate în prezentul Statut, acestea sunt supuse Codului Civil şi legilor române în vigoare.

  11. Dreptul de proprietate intelectuală

    Utilizatorul întelege principiile dreptului de proprietate intelectuală şi nu va furniza unei terţe persoane sau va face publice informaţiile primite de la eSKY.ro.

    Toate informaţiile ce se regăsesc pe www.eSKY.ro ne aparţin şi avem toate drepturile rezervate asupra conţinutului acestora.

    Pentru a raporta probleme privind dreptul de proprietate intelectuală, vă rugăm să ne trimiteţi un email la adresa: info@esky.ro.

  12. Garanţii

    Prin natura serviciilor oferite Utilizatorilor, eSKY TRAVEL SEARCH nu oferă garanţii. Serviciile sunt furnizate în conformitate cu practicile curente ale companiei.

    Conform Legii nr. 365 din 7 iunie 2002 privind comerţul electronic şi a naturii serviciilor oferite de eSKY TRAVEL SEARCH, rezervările de bilete de avion nu pot fi anulate în termen de 10 zile.


Rezervări hoteliere – Termeni şi condiţii

DISPOZIŢII GENERALE

  1. Introducere

    eSKY.ro acţionează ca şi agent pentru terţi furnizori şi nu este parte a contractelor de achiziţie de servicii hoteliere sau a altor contracte similare încheiate prin Sistemul de rezervări. Orice rezervare încheiată prin intermediul site-ului www.esky.ro este finalizata şi executata în baza dispoziţiilor generale ale contractelor furnizorilor individuali.

  2. Definiţii

    1. Furnizor de servicii hoteliere sau conexe - partener eSKY, care, prin intermediul site-ului www.esky.ro şi a altor site-uri deţinute de entități care cooperează cu eSKY.ro, oferă Utilizatorului serviciile sale hoteliere descrise în amănunt în ofertele individuale. Lista furnizorilor de servicii hoteliere este anexată prezentului document.

    2. Servicii hoteliere şi conexe – închirieri de scurtă durată de spaţii de cazare, camere de hotel, case, apartamente, precum şi zone de campare pentru corturi şi caravane şi furnizarea de alte servicii conexe la faţa locului.

    3. Pachete turistice – soluţii personalizate pentru utilizatori, reprezentând un produs turistic constituit dintr-o gamă de servicii indivduale, printre care transportul (biletul de avion) şi rezervarea la hotel, precum şi servicii adiţionale, disponibile prin intermediul site-ului www.esky.ro.

  3. Obiectul termenilor şi condiţiilor

    1. Prezenţii termeni şi condiţii stabilesc modul în care serviciile hoteliere furnizate de partenerii eSKY.ro sunt puse la dispoziţia Utilizatorilor care încearcă să plaseze o rezervare prin intermediul site-ului www.esky.ro.

    2. eSKY îi va furniza Utilizatorului:

      1. acces direct la serviciile hoteliere oferite de furnizori, incluzând deopotrivă site-uri naţionale şi internaţionale;

      2. posibilitatea de a beneficia de pachete personalizate.

POSIBILE OPŢIUNI DE REZERVĂRI HOTELIERE

  1. În funcţie de oferta furnizorilor individuali, sunt posibile următoarele opţiuni de rezervări hoteliere şi de plată a serviciilor hoteliere:

    1. rezervarea serviciilor hoteliere se face prin Sistemul de rezervări pus la dispoziţia Utilizatorului pe site-ul www.esky.ro sau prin intermediul Serviciului clienţi, iar plata se face de Utilizator direct către furnizorul de servicii în perioada de timp corespunzătoare ofertei hoteliere. Nu se face nicio plată către eSKY.ro.

    2. rezervarea serviciilor hoteliere se face prin Sistemul de rezervări pus la dispoziţia Utilizatorului pe site-ul www.esky.ro sau prin intermediul Serviciului clienţi, iar plata se face de Utilizator către eSKY.ro în perioada de timp corespunzătoare ofertei hoteliere, într-una dintre modalităţile de plată stabilite mai jos la Secţiunea IX.

TRIMITEREA CERERILOR ŞI EFECTUAREA DE REZERVĂRI HOTELIERE

  1. Cererea de rezervare

    Utilizatorul poate trimite o cerere privind o rezervare hotelieră într-una dintre următoarele metode: prin Sistemul de rezervări disponibil prin intermediul site-ului www.esky.ro introducând toate datele necesare în formular, alte site-uri deţinute de entităţi care cooperează cu eSKY.ro sau prin apel telefonic la Serviciul clienţi.

  2. Confirmarea cererii şi a tarifului

    1. Se trimite o confirmare a cererii pe adresa de e-mail indicată de Utilizator. Alături de numărul de rezervare, aceasta conţine şi detalii cu privire la serviciile hoteliere, tariful total al serviciilor şi metoda de plată selectată.

    2. Plasarea rezervării îl obligă pe Utilizator la folosirea serviciului.

    3. Tariful serviciilor hoteliere este exprimat în USD. Acesta include: valoarea netă, taxe suplimentare, procedura de check-out, cheltuieli de administrare.

    4. Atunci când serviciul hotelier rezervat necesită efectuarea de Utilizator a unei plăţi suplimentare către eSKY.ro conform termenilor de rezervare, tariful serviciului menţionat în e-mailul de confirmare nu este garantat până ce eSKY nu încasează respectiva plată.

    5. Înainte de efectuarea unei plăţi, Utilizatorului i se solicită să verifice dacă datele din confirmarea primită sunt cele corecte.

  3. Plasarea unei comenzi de servicii hoteliere

    1. Utilizatorul poate plasa o comandă prin intermediul Sistemului de rezervări, cu condiţia ca datele personale introduse să fie autentice şi corecte. Înainte de plasarea comenzii, Utilizatorului i se solicită să citească şi să accepte prezenţii Termeni şi Condiţii şi să citească şi să înţeleagă modul în care se calculează tariful serviciului hotelier pentru care a optat.

    2. Înţelegerea modului de realizare a listei cu tarife îl va ajuta pe Utilizator să aleagă oferta cea mai atractivă şi va reduce la minim valoarea eventualei taxe de anulare.

    3. Ulterior primirii cererii de rezervare, eSKY.ro poate contacta Utilizatorul în scopul verificării datelor şi confirmării ofertei. În cazul în care contactul cu Utilizatorul nu este posibil, eSKY nu este răspunzător să se asigure că furnizorul acceptă rezervarea conform datelor introduse.

    4. Fiecare rezervare/cerere este înaintată de către eSKY.ro respectivului furnizor, în numele Utilizatorului sub forma unei comenzi.

    5. Hotelul poate anula rezervarea în cazul în care la data începerii sejurului, titularul rezervării nu se prezintă la hotel. Intervalul de check-in şi condiţiile de anulare sunt stabilite prin condiţiile de rezervare specifice hotelului care oferă serviciul.

  4. Confirmarea rezervării

    Comanda de servicii hoteliere se consideră finalizată când Utilizatorului îi este trimisă confirmarea rezervării la adresa de e-mail indicată, iar plata aferentă serviciului s-a efectuat în timp util.

METODE DE PLATĂ

  1. Metode de plată

    1. Singura metodă de plată acceptată pentru rezervările efectuate prin intermediul Sistemului de rezervări pus la dispoziţie de eSKY.ro este cardul bancar (Visa, Mastercard, American Express, Diners Club, JCB)

    2. Plata serviciului se face direct către furnizor, în momentul finalizării rezervării şi înainte de a ajunge la hotel. În acest caz, oferta va include toate detaliile necesare pentru efectuarea plăţii iar Utilizatorul este de acord ca întreaga sumă aferentă rezervării să-i fie retrasă de pe cardul bancar, direct de către Travelscape Inc.

    3. Plata va fi efectuată în USD (dolari americani) pentru echivalentul sumei totale a rezervării vizualizată în moneda EUR.

      NOTĂ: Introducerea incorectă sau incompletă a detaliilor cardului bancar (numărul cardului, data expirării, codul CVV/CVC sau numele titularului) precum şi orice alte restricţii (fonduri insuficiente, depăţirea plafonului de plăţi zilnic/saptamanal/lunar, blocarea cardului, restricţionarea la folosirea acestuia numai în interiorul tării etc.) va duce la refuzarea cererii de către Sistemul de rezervări. În această situaţie, eSKY.ro nu va putea fi trasă la răspundere pentru neconfirmarea rezervării în timp util şi pentru eventualele modificări de cost ce derivă din aceasta.

  2. După confirmarea plăţii, sistemul va genera în mod automat un voucher pentru hotel şi îl va expedia la adresa de e-mail indicată de Utilizator. Voucherul confirmă achiziţionarea unui serviciu hotelier pre-plătit şi se va prezenta de către Utilizator personalului hotelier în variantă printată în momentul cazării.

TERMENI DE ANULARE A REZERVĂRII/COMENZII

  1. Anularea rezervării/comenzii

    1. Fiecare rezervare hotelieră se supune condiţiilor de anulare descrise pe pagina de rezervare a respectivului furnizor.

    2. Anularea în cazul unui utilizator neidentificat.

      Pentru evitarea folosirii frauduloase a Sistemului de rezervări şi a efectuării de rezervări false, eSKY îşi rezervă dreptul de a anula rezervările negarantate cu cardul bancar, în cazul în care nu este posibilă contactarea Utilizatorului la numărul de telefon indicat de acesta. În acest caz, Utilizatorul nu are dreptul de a formula reclamaţii cu privire la furnizarea serviciul hotelier în cauză. Aceleaşi prevederi se aplică atunci când eSKY descoperă că adresa de e-mail indicată de Utilizator s-a întrebuinţat anterior pentru rezervări multiple care n-au fost finalizate în cele din urmă sau atunci când nu s-a răspuns e-mail-urilor trimise de către eSKY la respectiva adresă. Utilizatorul poate opta pentru efectuarea unei rezervări garantate, furnizând numărul cărţii de credit şi împiedicând astfel anularea rezervării din motivele menţionate mai sus.

DISPOZIŢII FINALE

  1. Utilizatorul este de acord ca datele sale personale, precum şi ale persoanelor în numele cărora face rezervarea, să fie transmise furnizorilor de către eSKY, în vederea facilitării procesului de rezervare şi a oferirii de asistenţă post-vânzare Utilizatorului prin intermediul site-ului eSKY. eSKY Travel Search SRL deţine autorizarea de prelucrare a datelor cu caracter personal nr.16147, în conformitate cu legea nr.677/2001, modificată şi completată.

  2. Orice reclamaţii cu privire la serviciile hoteliere sau eventuale cereri de despăgubire din partea Utilizatorilor pentru orice pierderi suferite vor fi adresate furnizorilor de servicii şi tratate direct de către aceştia. eSKY este răspunzătoare exclusiv pentru nereguli privind serviciul de intermediere, acestea putând fi reclamate în termen de 7 zile de la efectuarea rezervării fie în scris pe adresa biroului eSKY Travel Search România, Str. Colţei, nr.44, etaj 1, Sector 3, 030247, Bucureşti sau prin e-mail la adresa reclamatii@esky.ro. eSKY va confirma Clientului acceptarea reclamaţiei şi îl va informa pe acesta în legatură cu termenul necesar investigării reclamaţiei şi găsirii unei soluţii în termen de 3 zile lucrătoare de la primirea acesteia.

  3. eSKY şi furnizorii săi nu sunt răspunzători pentru calitatea serviciilor hoteliere disponibile prin intermediul site-ului sau pentru erori ce pot apărea în timpul procesului de rezervare, ce fac imposibilă finalizarea tranzacţiei. Rolul eSKY şi al companiilor cu care aceasta colaborează pentru a le asigura Utilizatorilor baza de date cu hoteluri este de a permite Utilizatorilor acces la ofertele directe prezentate de furnizorii individuali.

  4. Informaţii privind hotelurile şi standardele serviciilor

    Clasificarea hotelurilor în practica internaţională pe baza sistemului de acordare a stelelor nu are caracter obligatoriu asupra standardelor unui anumit hotel. Informaţiile şi descrierile serviciilor şi echipamentelor disponibile în cadrul Sistemului de rezervări cu privire la hoteluri se bazează pe propria evaluare a hotelierilor.