ATAȘAMENTE
ANEXA Nr. 1
FORMULAR STANDARD DE INFORMAȚII PENTRU CONTRACTE DE PARTICIPARE LA UN EVENIMENT TURISTIC, DACĂ ESTE POSIBIL SĂ SE UTILIZEZE UN HYPERLINK
Combinația de servicii de călătorie oferite dumneavoastră constituie un pachet turistic în sensul Directivei (UE) 2015/2302. Ca urmare, veți beneficia de toate drepturile UE aplicabile pachetelor turistice. eSky va fi pe deplin responsabil pentru buna desfășurare a întregului pachet turistic. În plus, conform legii, eSky dispune de măsuri de securitate pentru a asigura rambursarea plăților dumneavoastră și, dacă transportul face parte din pachetul turistic, pentru a asigura repatrierea dumneavoastră în cazul în care eSky devine insolvabil. Puteți găsi mai multe informații despre cele mai importante drepturi conform Directivei (UE) 2015/2302.
Cele mai importante drepturi conform Directivei (UE) 2015/2302
- Înainte de încheierea contractului pentru pachetul turistic, călătorii vor primi toate informațiile necesare despre pachetul turistic.
- Cel puțin un antreprenor este întotdeauna responsabil pentru buna desfășurare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
- Călătorilor li se va furniza un număr de telefon de urgență sau un punct de contact pentru a putea comunica cu operatorul de turism sau cu agentul de turism.
- Călătorii pot transfera pachetul către o altă persoană, cu un preaviz rezonabil, sub rezerva oricăror costuri suplimentare.
- Prețul pachetului poate fi majorat doar dacă anumite costuri cresc (de exemplu, costurile combustibilului), iar acest lucru este prevăzut în mod expres în contract; în niciun caz majorarea prețului nu poate avea loc mai târziu de 20 de zile înainte de începerea pachetului. Dacă majorarea prețului depășește 8% din valoarea totală a pachetului, călătorul are dreptul de a rezilia contractul. Dacă operatorul de turism își rezervă dreptul de a majora prețul, călătorul are dreptul la o reducere a prețului ȋn cazul ȋn care costurile corespunzătoare scad.
- Călătorii pot rezilia contractul fără a plăti taxe de reziliere și pot obține rambursarea integrală a plăților efectuate dacă un element esențial al pachetului, altul decât prețul, se modifică semnificativ. În cazul în care comerciantul responsabil pentru pachet îl anulează înainte de începerea acestuia, călătorii au dreptul la rambursarea plăților și, după caz, la despăgubiri.
- În circumstanțe excepționale – de exemplu, probleme grave de securitate la destinație care ar putea afecta desfășurarea pachetului – călătorii pot rezilia contractul înainte de începerea pachetului fără a plăti taxe de reziliere.
- Călătorii pot, de asemenea, rezilia contractul în orice moment înainte de începerea pachetului, plătind o taxă adecvată și justificată.
- Dacă, după începerea călătoriei turistice, anumite servicii esențiale nu pot fi oferite conform acordului, călătorului trebuie să i se ofere servicii alternative adecvate, fără costuri suplimentare. În cazul în care serviciile nu sunt furnizate conform acordului și acest lucru afectează semnificativ desfășurarea călătoriei turistice, iar operatorul de turism nu reușește să soluționeze problema, călătorii pot rezilia contractul fără taxe de reziliere.
- Călătorii au, de asemenea, dreptul la o reducere a prețului sau la despăgubiri pentru daunele cauzate de neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a serviciilor turistice.
- Operatorul de turism trebuie să ofere asistență călătorilor aflați într-o situație dificilă.
- În cazul în care operatorul de turism devine insolvabil, plățile vor fi rambursate. Dacă operatorul de turism devine insolvabil după începerea călătoriei și aceasta include transport, repatrierea călătorului va fi asigurată. eSky a achiziționat protecție împotriva insolvenței de la Sopot Insurance Company ERGO Hestia SA. Călătorii pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă, adică Biroul Mareșalului Voievodatului Silezia, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, e-mail: kancelaria@slaskie.pl, telefon: +48 (32) 20 78 888 (între orele 7:30 și 15:30) (tarifele apelurilor conform tarifelor operatorului dumneavoastră) în cazul în care insolvabilitatea eSky duce la refuzul de a furniza servicii.
Directiva (UE) 2015/2302 a fost transpusă în legislația națională prin Ordonanța Guvernului nr. 2 din 2 august 2018 privind pachetele de călătorie și serviciile de călătorie asociate, Legea privind pachetele de călătorii și aranjamentele de călătorie din 24 noiembrie 2017.
ANEXA Nr. 2
FORMULAR STANDARD DE INFORMAȚII ÎN CAZUL ÎN CARE ANTREPRENORUL FACILITEAZĂ ACHIZIȚIONAREA ONLINE DE SERVICII TURISTICE CONEXE. ÎN SENSUL ART. 6 SECȚIUNEA 1 PUNCTUL 1 DIN LEGE, ESTE UN ANTREPRENOR TURISTIC, ALTUL DECÂT UN TRANSPORTATOR CARE VINDE UN BILET DUS-ÎNTORS
Dacă, după selectarea și plata unui serviciu de călătorie, rezervați servicii de călătorie suplimentare pentru călătoria sau vacanța dvs. prin eSky, NU veți beneficia de drepturile aplicabile pachetelor de călătorie conform Directivei (UE) 2015/2302.
În consecință, eSky nu va fi responsabilă pentru buna desfășurare a serviciilor de călătorie individuale. În cazul oricăror probleme, vă rugăm să contactați furnizorul de servicii relevant. Totuși, dacă rezervați servicii de călătorie suplimentare în timpul aceleași vizite pe site-urile de rezervări eSky, aceste servicii vor deveni parte a serviciilor de călătorie conectate. În acest caz, eSky dispune, conform cerinţelor legislației UE, de protecție pentru a vă rambursa plățile către eSky pentru serviciile neefectuate din cauza insolvenței eSky.
Vă rugăm să rețineți că nu se oferă rambursare în cazul insolvenței furnizorului de servicii relevant. eSky a încheiat o protecție împotriva insolvenței cu Sopot Insurance Company ERGO Hestia SA. Călătorii pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă, adică Biroul Mareșalului Voievodatului Silezia, str. Ligonia 46, 40-037 Katowice, e-mail: kancelaria@slaskie.pl, telefon: +48 (32) 20 78 888 (între orele 7:30 și 15:30; tarifele apelurilor conform tarifelor operatorului dvs.) dacă insolvența eSky duce la refuzul de a furniza servicii.
Notă: Această protecție împotriva insolvenței nu acoperă contractele cu alte părți decât eSky, care pot fi executate în ciuda insolvenței eSky.
Directiva (UE) 2015/2302 a fost transpusă în legislația națională prin Ordonanța Guvernului nr. 2 din 2 august 2018, privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate, precum și prin Legea privind pachetele de servicii de călătorie și aranjamentele de călătorie asociate din 24 noiembrie 2017.
ANEXA Nr. 3
FORMULAR STANDARD DE INFORMAȚII ÎN CAZUL ÎN CARE ANTREPRENORUL FACILITEAZĂ ACHIZIȚIONAREA ONLINE DE SERVICII TURISTICE CONEXE. ÎN SENSUL ART. 6 SECȚIUNEA 1 PUNCTUL 2 DIN LEGE, ESTE UN ANTREPRENOR TURISTIC, ALTUL DECÂT UN TRANSPORTATOR CARE VINDE UN BILET DUS-ÎNTORS
Dacă ați rezervat servicii de călătorie suplimentare pentru călătoria sau vacanța dvs. prin acest link/aceste linkuri, NU veți beneficia de drepturile aplicabile călătoriilor organizate, conform Directivei (UE) 2015/2302.
În consecință, eSky nu va fi responsabilă pentru buna desfășurare a acestor servicii de călătorie suplimentare. În cazul oricăror probleme, vă rugăm să contactați furnizorul relevant de servicii. Cu toate acestea, dacă rezervați servicii de călătorie suplimentare prin acest link/aceste linkuri nu mai târziu de 24 de ore după ce eSky a primit confirmarea rezervării, aceste servicii vor face parte dintr-un aranjament de călătorie conex. Într-un astfel de caz, eSky dispune, conform cerințelor legislației UE, de protecție pentru a vă rambursa plățile către eSky pentru serviciile neefectuate din cauza insolvenței eSky.
Vă rugăm să rețineți că nu se va oferi nicio rambursare în cazul insolvenței furnizorului de servicii relevant. eSky a încheiat o protecție împotriva insolvenței cu Sopot Insurance Company ERGO Hestia SA. Călătorii pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă, adică Biroul Mareșalului Voievodatului Silezia, str. Ligonia 46, 40-037 Katowice, e-mail: kancelaria@slaskie.pl, telefon: +48 (32) 20 78 888 (între orele 7:30 și 15:30; tarifele apelurilor conform tarifelor operatorului dvs.) dacă insolvența eSky duce la refuzul de a furniza servicii.
Notă: Această protecție împotriva insolvenței nu acoperă contractele cu alte părți decât eSky, care pot fi executate în ciuda insolvenței eSky.
Directiva (UE) 2015/2302 a fost transpusă în legislația națională prin Legea privind pachetele de călătorie și aranjamentele de călătorie conexe din 24 noiembrie 2017.
ANEXA Nr. 4
FORMULAR STANDARD DE INFORMAȚII PENTRU CONTRACTE DE PARTICIPARE LA EVENIMENTE TURISTICE, DACĂ NU ESTE POSIBIL SĂ SE UTILIZEZE UN HYPERLINK
Combinația de servicii de călătorie oferite constituie un pachet turistic în sensul Directivei (UE) 2015/2302. Ca urmare, veți beneficia de toate drepturile UE aplicabile pachetelor turistice. eSky va fi pe deplin responsabilă pentru buna desfășurare a întregului pachet turistic. În plus, conform legii, eSky dispune de măsuri de protecţie pentru a asigura rambursarea plăților dvs. și, dacă transportul face parte din pachetul turistic, pentru a asigura repatrierea dvs. în cazul în care eSky devine insolvabil.
Cele mai importante drepturi conform Directivei (UE) 2015/2302
- Înainte de încheierea contractului pentru pachetul turistic, călătorii vor primi toate informațiile necesare despre pachetul turistic.
- Cel puțin un antreprenor este întotdeauna responsabil pentru buna desfășurare a tuturor serviciilor de călătorie incluse în contract.
- Călătorilor li se va furniza un număr de telefon de urgență sau un punct de contact pentru a putea comunica cu operatorul de turism sau cu agentul de turism.
- Călătorii pot transfera pachetul către o altă persoană, cu un preaviz rezonabil, sub rezerva oricăror costuri suplimentare.
- Prețul pachetului poate fi majorat doar dacă anumite costuri cresc (de exemplu, costurile combustibilului), iar acest lucru este prevăzut în mod expres în contract; în niciun caz majorarea prețului nu poate avea loc mai târziu de 20 de zile înainte de începerea pachetului. Dacă majorarea prețului depășește 8% din valoarea totală a pachetului, călătorul are dreptul de a rezilia contractul. Dacă operatorul de turism își rezervă dreptul de a majora prețul, călătorul are dreptul la o reducere a prețului ȋn cazul ȋn care costurile corespunzătoare scad.
- Călătorii pot rezilia contractul fără a plăti taxe de reziliere și pot obține rambursarea integrală a plăților efectuate dacă un element esențial al pachetului, altul decât prețul, se modifică semnificativ. În cazul în care comerciantul responsabil pentru pachet îl anulează înainte de începerea acestuia, călătorii au dreptul la rambursarea plăților și, după caz, la despăgubiri.
- În circumstanțe excepționale – de exemplu, probleme grave de securitate la destinație care ar putea afecta desfășurarea pachetului – călătorii pot rezilia contractul înainte de începerea pachetului fără a plăti taxe de reziliere.
- Călătorii pot, de asemenea, rezilia contractul în orice moment înainte de începerea pachetului, plătind o taxă adecvată și justificată.
- Dacă, după începerea călătoriei turistice, anumite servicii esențiale nu pot fi oferite conform acordului, călătorului trebuie să i se ofere servicii alternative adecvate, fără costuri suplimentare. În cazul în care serviciile nu sunt furnizate conform acordului și acest lucru afectează semnificativ desfășurarea călătoriei turistice, iar operatorul de turism nu reușește să soluționeze problema, călătorii pot rezilia contractul fără taxe de reziliere.
- Călătorii au, de asemenea, dreptul la o reducere a prețului sau la despăgubiri pentru daunele cauzate de neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a serviciilor turistice.
- Operatorul de turism trebuie să ofere asistență călătorilor aflați într-o situație dificilă.
- În cazul în care operatorul de turism devine insolvabil, plățile vor fi rambursate. Dacă operatorul de turism devine insolvabil după începerea călătoriei și aceasta include transport, repatrierea călătorului va fi asigurată. eSky a achiziționat protecție împotriva insolvenței de la Sopot Insurance Company ERGO Hestia SA. Călătorii pot contacta această entitate sau, după caz, autoritatea competentă, adică Biroul Mareșalului Voievodatului Silezia, ul. Ligonia 46, 40-037 Katowice, e-mail: kancelaria@slaskie.pl, telefon: +48 (32) 20 78 888 (între orele 7:30 și 15:30) (tarifele apelurilor conform tarifelor operatorului dumneavoastră) în cazul în care insolvabilitatea eSky duce la refuzul de a furniza servicii.
Directiva (UE) 2015/2302 a fost transpusă în legislația națională prin Ordonanța Guvernului nr. 2 din 2 august 2018 privind pachetele de călătorie și serviciile de călătorie asociate, Legea privind pachetele de călătorii și aranjamentele de călătorie din 24 noiembrie 2017.