În cazul în care ați achiziționat bilete de avion pentru o linie aeriană care a depus actele de procedură pentru insolvență, puteți fi în situația riscantă de pierdere a banilor și imposibilitate de călătorie.
Dacă nu ați plătit încă biletele, este recomandat să nu o faceți. Procedura de intrare în insolvență este un avertisment final înainte ca o companie să fie închisă definitiv, astfel lăsând posesorii de bilete în situații incerte. Pentru o cursă directă sau tarife mai mici, nu se merită riscul pe care vi-l asumați, de a pierde călătoria, sau mai rău, să nu mai existe zbor de retur.
Riscurile sunt multiple, de la schimbări de ore sau anulări, de aceea este importantă reconfirmarea numărului de zbor înainte de ziua de plecare.
Compania aeriană speră întotdeauna să se reorganizeze și să se întoarcă la profit, sub protecția și supravegherea Curții de Conturi. Însă, dacă aceasta decide că respectiva linie nu are șanse de recuperare, va ordona închiderea și lichidarea sa. Interesul Curții este de a recupera o parte din datoriile liniei insolvente și nu pierderile călătorilor păgubiți. Din acest motiv, este recomandat ca turiștii să nu asculte promisiunile companiei privind operarea și respectarea zborurilor programate, deoarece aceste declarații sunt derutante și false.
Situațiile de această natură se pot desfășura astfel:
- Compania falimentară se reorganizează, se reîntoarce la stadiul de profit, își rezolvă datoriile și este eliberată din insolvență
- Este preluată de altă companie aeriană (care poate sau nu să preia obligațiile biletelor de avion deja rezervate)
- Intră oficial în faliment, iar toate bunurile sunt licitate pentru acoperirea datoriilor
Aceste proceduri pot dura între câteva luni sau chiar ani. Câteva cazuri de linii care s-au reorganizat sunt United Airlines, Continental Airlines, America West, US Airways, Delta Air Lines sau Northwest Airlines (preluată de linia Delta) operând fie prin preluare sau unindu-se cu alte companii aeriene profitabile.
În cazul în care o companie intră în insolvență înainte de călătorie și ați plătit deja prin card de credit, puteți deschide o cerere către Banca emitentă care se va ocupa de soluționarea problemei. Se va solicita o restituire a sumei pe baza “serviciilor nerespectate”.
Dacă biletele au fost achiziționate prin transfer bancar, atunci călătorii depind doar de onestitatea și capabilitatea companiei aeriene și necesită un timp îndelungat de soluționare. Cererea de restituire va fi alăturată celor ale altor creditori. Așadar, cea mai mare șansă de reușită si cea mai recomandată este plata prin card de credit, pentru evitarea unor situații neplăcute.
Este indicat ca turiștii să își achiziționeze alte bilete dacă nu doresc să își piardă vacanța achitată și să facă o cerere de rambursare ulterior.
Un punct benefic îl poate constitui și o asigurare de călătorie, încheiată odată cu rezervarea biletelor de avion, care poate despăgubi în cazul anulărilor de zbor.
Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj în secțiunea de contact de pe site. Solicitarea dvs. va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.