Din cauza costurilor necesare operării unui zbor (întreținerea aeronavei, combustibil, echipaj) care sunt de cele mai multe ori fixe, liniile aeriene au un stimulent puternic de a umple toate locurile din fiecare avion. În plus, având în vedere competiția acerbă dintre companiile aeriene și diferențele de tarif dintre rutele directe și cele cu escală, companiile care dețin aceste zboruri din urmă încearcă să reducă tariful cu o marjă destul de mare. Din acest motiv, în mod bizar, biletele de avion dus-întors ajung să fie mai ieftine decât cele pe un singur segment direct.
În cazul în care un pasager ratează un segment de pe biletul de avion, pot apărea mai multe situații și riscuri.
Dacă se pierde zborul de dus, trebuie anunțată imediat agenția sau compania aeriană cu privire la situație, deoarece aceasta va decide irevocabil anularea (chiar și fără anunțarea călătorului) tuturor segmentelor următoare de pe bilet, deoarece consideră că pasagerul a pierdut zborul și nu va putea ajunge prin alt mod la destinația finală. În plus, interesul companiei este strict de a-și ocupa locurile și recupera banii în alt mod, de la alți turiști doritori. Spre exemplu, pasagerii care se decid să își prelungească o escală, plimbându-se mai mult prin orașul de oprire, să iși achiziționeze o noapte de cazare și să preia un rent-a-car până la următoarea escală, iar în ziua următoare vor să reia zborul, vor observa că biletul și restul segmentelor au fost anulate. Li se pot impune penalizări și bilete mult mai scumpe pentru a nu se vedea blocați în orașul respectiv.
În situația pierderii zborului de întors, de obicei liniile aeriene nu înaintează nici o acțiune. Problema apare dacă sunt escale și se pierde spre exemplul ultimul segment al escalei, iar pasagerul deține bagaj de cală. În aceste condiții, pasagerul poate pierde segmentul fără a suferi consecințe, însă bagajul său de cală va fi deja îmbarcat către destinația finală.
Dacă turiștii doresc în mod intenționat sau se găsesc în imposbilitatea de a mai onora zborul de retur, trebuie să ia în calcul riscul de condiții extraordinare, cum ar fi vreme nefavorabilă, greve sau întârzieri de zbor. În aceste condiții linia aeriană este obligată să execute rerutări în alte orașe, iar pierderea zborului de retur poate implica blocarea pasagerului într-un alt oraș străin, la care nu se așteptau. În plus, o astfel de practică executată des și cu aceeași companie aeriană poate atrage atenția asupra pasagerului, iar compania îi poate suspenda contul de Frequent-flier, poate anula milele acumulate și îi poate revoca statusul.
Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj în secțiunea de contact de pe site. Solicitarea dvs. va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.