Meniu

Obținerea locurilor alăturate în avion

Obținerea locurilor alăturate în avion

A zbura alături de cineva este de multe ori recomandat pentru a trece timpul mai ușor sau pentru susținerea morală a celor cu teamă de zbor. În condițiile competiției la nivelul companiilor aeriene și sutelor de zboruri zilnice, este dificilă alegerea de locuri alăturate în aeronave. Au existat cazuri chiar și de părinți cu copii care au stat pe locuri dispersate, atunci când nu au făcut rezervările de loc în avans.

Rezervarea locurilor se poate face online, în funcție de fiecare companie aeriană. Unele dintre ele pot percepe taxe suplimentare pentru cererea de locuri alăturate. De asemenea, rezervarea locurilor în avans poate implica un cost, în funcție de poziția dorită în aeronavă (loc la fereastră, locuri în partea din spate sau din față a cabinei, locuri cu spațiu suplimentar pentru picioare, locuri prioritare pe primele rânduri). Este indicat să faceți această rezervare în avans și să verificați ocazional situația locurilor.

În cazul în care nu ați apucat să rezervați locurile din timp, puteți ruga agentul de la îmbarcare din aeroport să vă atribuie locuri apropiate. Puteți solicita ocuparea unui loc liber (atunci când există) sau în caz extrem să rugați un alt pasager din aeronavă să facă schimb cu dumneavoastră.

Se poate verifica situația locurilor și cu 24 ore înaintea unui zbor. De multe ori apar locuri disponibile dacă anumiți pasageri anulează călătoria.

Este dificilă obținerea de locuri alăturate în special în perioada sărbătorilor, când pasagerii călătoresc în grupuri mai mari, având aceeași cerere de alocare în aeronavă. În plus, companiile aeriene au o strategie de alocare, în funcție de perioada dinaintea zborului, tarifele cerute pentru locuri prioritare sau statusul pasagerului.

Câteva sfaturi pentru rezervarea unor locuri alăturate în avion sunt:

1. Confirmarea aranjamentelor de scaune la rezervarea biletelor de avion. Nu așteptați până în ultimul moment sau la check-in.

2. Verificați periodic că locurile nu s-au schimbat. Este indicat să analizați harta locurilor și înainte de zbor, deoarece pasagerii pot fi mutați în funcție de statut sau în funcție de plata anumitor taxe de prioritate. În plus, se pot elibera și locurile celor care își anunță anularea călătoriei.

3. La achiziționarea biletelor, puteți selecta locul de la fereastră și cel de la margine. Este posibil ca locul din mijloc să nu fie rezervat și să rămână mai mult spațiu pentru dumneavoastră, sau, în caz că se rezerva acesta, persoana respectivă va fi mai mult decât dispusă să schimbe cu un loc la margine, deoarece locurile din mijloc sunt cele mai puțin preferate.

4. Întrebați personalul din zona de securitate a aeroportului dacă vi se pot schimba locurile

5. Faceți schimb cu alt pasager (deoarece de multe ori nimeni nu ar prefera să stea lângă copii sau persoane cu handicap)

6. Având în vedere că rândurile sunt concepute în general cu 3 scaune, dacă nu găsiți locuri libere alăturate, încercați să rezervați locuri la margine, unul în spatele celuilalt și mai ales evitați locurile din mijloc – pentru acelea este cel mai greu de făcut schimb.

7. Dacă este foarte important să stați lângă partenerul de călătorie, verificați foarte atent care sunt locurile înainte de a rezerva. Este indicat să vă asigurați că există locuri libere lângă dumneavoastră.

8. Dacă nu puteți rezolva această situație online, la rezervare, puteți apela Serviciul Clienți pentru a face o cerere pentru locuri alăturate. Este posibil ca la o cerere telefonică și înregistrată, linia aeriană să deblocheze anumite locuri adiacente.

9. Rezervați mai mult timp pentru aeroport. Cu cât este mai târziu, iar angajații liniei sunt stresați cu ora decolării, cu atât nu vă vor acorda asistența de care aveți nevoie. Dacă ajungeți mai devreme, veți spori șansele de a discuta și convinge un membru al personalului să vă ofere alte locuri mai convenabile.
 

Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj în secțiunea de contact de pe site. Solicitarea dvs. va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.ro.

Ați găsit informația pe care o căutați în acest articol? Da | Nu
Consider că acest articol:
Vă mulțumim pentru feedback!