Dicționar de la A la Z

Dicționar de la A la Z

A
Arrivals 
- sosiri. Lista de sosiri recente este afișată pe ecranele informative din terminalele de pasageri.

 B
 Baggage drop-off point - locul în care sunt lăsate bagajele înainte de a fi transportate la aeronavă. Prioritate au pasagerii care și-au efectuat check-in-ul online.
 Baggage reclaim area - zona în care se revendică bagajele la sosirea aeronavei. Bagajele sunt de obicei livrate la banda transportatoare, de unde pasagerii le pot ridica. Datorită numărului mare de bagaje similare se recomandă verificarea datelor de pe etichetă.
Baggage tag - eticheta de bagaj este tipărită de compania aeriană la efectuarea check-in-ului. Aceasta conține informațiile cu privire la zbor: numărul zborului, numele pasagerului, clasa de rezervare etc. O parte din etichetă este atașată la bagaj, iar cealaltă este înmânată pasagerului împreună cu boarding pass-ul (cartea de îmbarcare). Tichetul trebuie păstrat în cazul în care bagajul este deteriorat sau pierdut de către compania aeriană.
Boarding - procedură de îmbarcare în avion.
Boarding time - ora la care începe procedura de îmbarcare.
Boarding pass, boarding card - tichetul, cartea de îmbarcare, pe care pasagerul o primește la efectuarea check-in-ului. Aceasta vă dă dreptul de a vă îmbarca în avion.
Business class - clasa business, fiind una din cele patru clase tarifare la bordul avionului. Pasagerii acestei clase beneficiază de o serie de avantaje în funcție de compania aeriană: check-in, prioritate la îmbarcare, limite de bagaje mai mari, acces la sala de așteptare VIP, schimbarea datelor de călătorie și servicii la un standard ridicat.

C
Cabin crew - membrii echipajului care lucrează la bordul aeronavei (steward și stewardesă).
Charter - avion închiriat de către agențiile de turism sau de alte societăți cu scopul de a transporta turiștii.
Check-in - constă în verificarea documentelor de identitate ale pasagerilor, predarea bagajului înregistrat și recepția tichetului de îmbarcare. Check-in-ul începe de obicei cu două ore înaintea zborului, iar în timpul înregistrării, pasagerul primește tichetul de îmbarcare (boarding pass) ce permite accesul la bordul aeronavei.
Class Service - clasa de servicii oferită de companiile aeriene. De obicei acestea sunt: clasa economică, premium, business și prima clasă. Diferențele între clasele standard și cele superioare sunt: locuri mai confortabile, mai mult spațiu pentru picioare, meniu variat, spațiu mai mare pentru bagaje și săli de așteptare special amenajate.
Cod Lines - cod atribuit unei companii aeriene, din două sau trei caractere de către o organizație, cum ar fi IATA sau ICAO. Codul este folosit pentru identificarea liniei utilizate în aeroporturi.
Currency exchange - schimb valutar.

D
Departures 
- plecări. Listele cu plecările aeronavelor sunt afișate pe ecranele de informații din terminalele pentru pasageri.
Departure Lounge - sala de așteptare din zona plecări. Locul în care pasagerii așteaptă intrarea în aeronavă.
Domestic terminal - terminal de unde sunt operate zborurile interne.  

E
Economy class
 - clasă de rezervare standard, mai ieftină, oferită de companiile aeriene.
Electronic ticket (E-ticket) - biletul de avion în format electronic ce conține informații despre zbor, pasager și despre plata biletului. Pasagerul primește un exemplar prin e-mail, iar tichetul trebuie tipărit și prezentat la aeroport.
Excess baggage - bagajul care depășește limitele de greutate și mărime stabilite de compania aeriană și pentru care se plătește în plus.  

F
First class - clasă de rezervare ce oferă servicii de calitate pe durata zborului. Pasagerii care călătoresc la această clasă beneficiază de cele mai bune condiții și cele mai confortabile locuri.
FFP (Frequent Flyer Program) - un program de loialitate oferit de mai multe companii aeriene. Milele parcurse de un pasager pot fi convertite în puncte, pe baza cărora pasagerul beneficiază de mai multe servicii: bilet gratuit, clasă de rezervare mai bună, cumpărături ieftine în magazinele partenere etc.

G
Gate - poarta de îmbarcare este locul de unde se face intrarea în aeronavă. Transferul de la poartă în avion se face fie prin burduf, fie cu ajutorul autobuzelor ce lasă pasagerii la scările de intrare în avion.

H
Hand luggage, cabin baggage
 - bagajul pe care pasagerul îl poate aduce la bordul avionului.
Air hub, hub airport - aeroportul pe care compania aeriană are bază de operațiuni și de unde oferă un număr mare de zboruri. De obicei este și un nod aerian pentru multe alte linii aeriene.  

I

ICAO (International Civil Aviation Organization) - Organizația Aviaței Civile Internaționale - reglementează normele internaționale privind siguranța traficului aerian.
IATA (International Air Transport Association) - Asociația Internațională de Transport Aerian este o organizație din care fac parte mai mult de 240 de companii aeriene de linie.
International terminal - terminal internațional de unde sunt operate zboruri internaționale.

J
Jetlag - simptome de oboseală severă, dureri de cap, insomnie, iritabilitate asociate transportului aerian pe fusuri orare diferite. Acestea sunt cauzate de perturbarea ritmului natural al organismului pe fondul trecerii rapide de la un regim zi-noapte la altul.

L
Long-haul flights
 - zboruri pe distanțe lungi care durează mai mult de 6 ore.
Lounge - o sală de așteptare de lux. În funcție de aeroport și gama de servicii oferite, saloanele sunt numite Business Lounge, Executive Lounge, Lounge Traveler. Accesul este permis doar pasagerilor din clasa business sau celor care fac parte dintr-un program de loialitate.
Low-cost airline - companie aeriană low-cost care oferă bilete de avion mai ieftine decât companiile de linie. Tariful mai mic este rezultatul reducerii costurilor - aceste companii nu oferă mese gratuite la bord, transportul gratuit al bagajelor, operează de pe aeroporturi secundare, nu au birouri de relații cu clienții etc.  

M
Meeting Point - locuri de întâlnire semnalizate în interiorul aeroportului.

O
Offline connection
 - schimbarea aeronavei în timpul călătoriei, ceea ce necesită și schimbarea companiei aeriene.
Online check-in - constă în introducerea datelor de identitate ale pasagerului în sistemul de rezervare, înainte ca acesta să se prezinte la aeroport. După indicarea unor anumite date de identificare, sistemul de rezervare generează tichetul de îmbarcare, pe care pasagerul are obligația să îl imprime și să îl prezinte la aeroport, împreună cu documentul de identitate folosit pentru efectuarea check-in-ului online.
Overbooking - supra-rezervare: punerea în vânzare a mai multor bilete de avion decât locurile disponibile. În situația în care toți pasagerii se vor prezenta la zbor, compania aeriană este nevoită să reprogrameze pasagerii cu supra-rezervasre sau să le returnareze banilor. Decizia privind aceste proceduri se ia la aeroport de către conducerea companiei aeriene. 

R

Regular airline - companii aeriene de linie ce oferă servicii complete la bordul aeronavelor, cum ar fi posibilitatea de a rezerva clasa de zbor, oferă masă gratuită, transportul bagajelor și posibilitatea de a rezerva bilete pentru mai multe segmente de zbor.
Registered baggagechecked baggage - bagajul transportat la cală trebuie prezentat în timpul check-in-ului, iar întreaga responsabilitate pentru acesta și-o asumă transportatorul. 

  

S
Salon VIP, VIP Lounge - salon de lux în aeroport. Aceste saloane sunt folosite și pentru întâlnirile de afaceri. Acest serviciu este plătit și necesită o rezervare prealabilă.
Security control - controlul de securitate efectuat la ghișeul de check-in, înainte de îmbarcare. Bagajele sunt supuse controlului cu raze X, iar pasagerii trec prin porți de control sau este efectuat în unele cazuri de către personalul aeroportului.
Self service check-in - check-in-ul efectuat de către pasager în aeroport.
Shuttle bus - serviciu gratuit de transfer cu autobuzul la terminalele aeroportului. Unele aeroporturi oferă transfer gratuit în centrul orașului din apropiere sau la cea mai apropiată stație de metrou sau tren.  

T
Passenger terminal - zonă din aeroport destinată zborurilor. Acestea sunt împărțite în terminale interne și internaționale. Aeroporturile mari au mai multe terminale, marcate cu numere sau litere.

Pentru informații specifice legate de călătoria dumneavoastră, contactați Serviciul Clienți la numărul de telefon 031 100 3759 sau trimiteți un email la adresa support@esky.ro.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky Travel Search.

Ajutaţi-ne la îmbunătăţirea articolului
Anulare
Vă mulțumim!

Sugestille ne ajută să realizăm articole utile pentru dvs.

Momentan nu s-au putut transmite sugestiile dvs.

Retrimiteți Încercați mai târziu

x

Browser-ul dumneavoastră nu este actualizat

Instalați ultima versiune a browser-ului pentru a putea beneficia de toate funcționalitățile website-ului.

Serviciul Clienţi vă stă la dispoziţie la:

031 100 50 50

de Luni până Vineri între orele 8:00 - 22:00 şi Sâmbătă - Duminică între orele 10:00 - 18:00

Tariful normal al operatorului telefonic