Meniu

Condiții de modificare a erorilor pe biletul de avion

Condiții de modificare a erorilor pe biletul de avion

Companiile aeriene au condiții de rezervare foarte stricte, iar erorile trebuie notificate și corectate cât mai curând după observarea acestora. Majoritatea modificărilor efectuate în rezervare sunt taxate suplimentar de companiile aeriene low-cost.
Iată câteva exemple de erori frecvente în rezervări:

  • Data de plecare sau de întoarcere incorectă – în acest caz, e posibil ca linia aeriană low-cost să modifice eroarea fără a percepe taxă. Rețineți însă că procedura poate fi diferită de la caz la caz, în funcție de condițiile de zbor. In orice caz, eroarea trebuie raportată cât mai repede, de preferat în decurs de o oră de la efectuarea plății pentru biletul de avion. Totuși, e posibil ca operatorul să refuze modificarea datei pe biletul de avion, caz în care pasagerului îi este alocat un loc pentru un alt zbor. Diferența de tarif rezultată din modificarea datei zborului și îmbarcarea într-o altă cursă este suportată de pasager.
  • Eroare la numele de pe rezervare – dacă numele de pe rezervare este greșit sau incomplet, compania aeriană poate admite să corecteze eroarea fără a percepe o taxă suplimentară. De regulă, modificările sunt gratuite în cazul lipsei a 1 până la 3 caractere din nume. Dacă numele a fost incorect scris sau rezervarea trebuie refăcută pe un nume complet diferit, companiile aeriene taxează suplimentar. Același lucru se aplică și pentru schimbarea numelui prin căsătorie.
  • Data nașterii incorectă – această eroare trebuie raportată imediat Serviciului Clienți eSKY, pentru că operatorul aerian poate refuza îmbarcarea dacă eroarea nu este corectată la timp.
  • Titlul pasagerului incorect – dacă pentru un pasager de sex masculin apare pe rezervare „Doamna” în loc de „Domnul”, nu e o problemă gravă și poate fi corectată foarte ușor. Rețineți, însă, că și acest tip de erori trebuie corectate înainte de a merge la aeroport, pentru că linia aeriană poate refuza îmbarcarea dacă datele de pe documentul de identitate nu corespund cu cele de pe biletul de avion.
  • Eroare la tipul de pasager – este obligatoriu să notificați dacă tipul pasagerului a fost introdus greșit: de exemplu, infant în loc de copil. Pentru fiecare tip de pasager există reguli tarifare diferite, de aceea orice eroare apărută aici poate atrage după site plata unui bilet de avion la tarif întreg (în cazul rezervărilor pentru infanți, de exemplu) – caz în care compania aeriană nu returnează diferența de tarif – sau aplicarea incorectă a unor reduceri – caz în care operatorul poate refuza îmbarcarea.

Companii aeriene de linie. Corectarea erorilor pe biletul de avion

  • Data de plecare sau de întoarcere incorectă – dacă raportați eroarea în ziua efectuării rezervării, modificarea nu se taxează. Dacă efectuați modificarea la o zi după emiterea biletului, compania aeriană poate taxa suplimentar serviciul, conform condițiilor de rezervare impuse de fiecare operator;
  • Eroare la numele pasagerului – pentru corecturi minore la nume, de până la 3 caractere, este posibil ca operatorul să nu taxeze suplimentar. Totuși, unele companii aeriene pot percepe o taxă suplimentară pentru orice modificări făcute la numele pasagerului;
  • Eroare la tipul de pasager – în acest caz, eroarea poate fi corectată contra unei taxe ce poate fi plătită la aeroport. Totuși, dacă eroarea e raportată în ziua emiterii biletului, compania aeriană poate opera modificările fără a taxa suplimentar.

Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj în secțiunea de contact de pe site. Solicitarea dvs. va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.ro.

Ați găsit informația pe care o căutați în acest articol? Da | Nu
Consider că acest articol:
Vă mulțumim pentru feedback!