Distrugerea, furtul sau pierderea bagajelor

Distrugerea, furtul sau pierderea bagajelor

Pierderea bagajelor

  • dacă ați pierdut bagajul sau obiecte personale la aeroport ori în avion, contactați de urgență  compania aeriană cu care ați zburat;
  • de regulă, fiecare aeroport are un oficiu de obiecte pierdute/ găsite. Contactați acest oficiu dacă ați pierdut bagajul pe aeroport;
  • dacă de la pierderea bagajului a trecut mai mult de o zi, contactați direct aeroporturile din locul de destinație, respectiv de sosire;

În momentul în care reclamați un obiect/ bagaj pierdut la aeroport, vi se pot cere următoarele informații:

  • numele și prenumele,
  • adresa de rezidență,
  • numărul de telefon, adresa de e-mail,
  • data și locul în care ați pierdut obiectul, numărul zborului, zona din aeroport în care ați staționat,
  • descrierea cât mai exactă a obiectului pierdut.

Distrugerea sau pierderea bagajelor din vina companiei aeriene

  • de transportul bagajului dumneavoastră este responsabilă compania aeriană care efectuează zborul la care v-ați îmbarcat. Convenția de la Montreal stabilește obligațiile și regulile de despăgubire ale companiilor aeriene în cazul distrugerii bagajelor în timpul zborului;
  • dacă observați că bagajele v-au fost distruse sau v-au fost furate obiecte personale, în cel mai scurt timp de la sosirea la destinație contactați aeroportul, compania aeriană sau agentul de turism cu care ați efectuat rezervarea;
  • orice reclamație referitoare la bagaje trebuie trimisă în termen de 7 zile de la efectuarea zborului în cazul daunelor parțiale și în termen de 2 ani în cazul daunelor totale;
  • suma maximă despăgubită în cazul pierderii sau distrugerii bagajelor este de 1 000 SDR (Special Drawing Rights – o monedă internațională convenită de Fondul Monetar Internațional), ce corespunde cu aproximativ 1 100 euro;
  • companiile aeriene pot stipula ca despăgubirile să însumeze mai puțin decât suma menționată mai sus dacă se constată că bagajul a fost ambalat necorespunzător sau dacă a conținut obiecte interzise la bord;
  • companiile aeriene pot refuza să-și asume responsabilitatea pentru transportul obiectelor de valoare dacă acestea nu au fost declarate anterior îmbarcării;
  • cea mai bună metodă pentru a preveni sau micșora pagubele produse de pierderea/ furtul/ distrugerea bagajelor este achiziționarea unei polițe de călătorie, care acoperă aceste riscuri.


Pentru informații specifice legate de călătoria dumneavoastră, contactați Serviciul Clienți la numărul de telefon 031 100 3759 sau trimiteți un email la adresa support@esky.ro.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky Travel Search.

Interested but need more info?
Anulare
Vă mulțumim!

Sugestille ne ajută să realizăm articole utile pentru dvs.

Momentan nu s-au putut transmite sugestiile dvs.

Retrimiteți Încercați mai târziu