Air Baltic

Cele mai bune oferte de zbor ale companiei aeriene Air Baltic pe site-ul eSky

Tarif pentru 1 adult, dus-întors

Arată filtrele

Air Baltic

Compania aeriană airBaltic a fost înființată în anul 1995 și își are sediul principal în capitala Letoniei, Riga, fiind deținută în proporție de 99.8% de statul leton. airBaltic mai are două aeroporturi secundare la Aeroportul Internațional din Vilnius și aeroportul Lennart Meri din Tallinn. Compania deservește peste 60 de destinații, oferind conexiuni convenabile către întreaga sa rețea ce se întinde în Europa, în special Scandinavia, Rusia, Orientul Mijlociu etc. 
În 2013 airBaltic a transportat peste 2.95 mil. de pasageri, iar în 2014 a fost clasată în TOP 10 companii din punctul de vedere al inovației aduse sistemului de comandare a mâncării. De asemenea, obține locul 1 pentru punctualitate.  Începând din iunie 2014 airBaltic realizează zboruri directe pe ruta Riga-București de 4 ori pe săptămână – marțea, miercurea, vinerea și sâmbăta cu un Bombardier Q400 NextGen, zbor cu durata de aproximativ 3 ore.

Bagaje

La clasele economice se admite un singur bagaj de mână, iar la cele business și pentru pasagerii beneficiari ai programului Pins VIP câte două, acestea trebuind să nu depășească dimensiunea de 55x40x20 cm și greutatea de 8 kg.
Fiecare bagaj înregistrat trebuie să aibă până în 20 de kg. El poate ajunge până la 32 de kg în condițiile plății unei taxe suplimentare. La clasele economice se admite 1 piesă, iar la cele business 3 piese.

Clase tarifare

Există 5 clase tarifare: Clasa Basic, Economy Smart, Economy Elite, Business Smart și Business Elite.
Clasele Economy Elite acordă posibilitatea alegerii locurilor preferate în mod gratuit, la toate celelalte aceasta realizându-se contra cost. Toate clase economice oferă posibilitatea comandării contra cost a meselor, gustărilor și băuturilor. 
La clasele Business se oferă loc gratuit în fața aeronavei, serviciu complet de servire a mesei, precum și ziare, check-in special și acces rapid la îmbarcare, acces la Business Lounge precum și posibilitatea anulării sau realizării de modificări în rezervare cu decontarea completă a costurilor. 

Check-in online

Check-in-ul online se poate face începând cu 72 de ore înaintea zborului și până într-o oră înainte de decolare. Acesta este disponibil pentru majoritatea rutelor airBaltic. În ceea ce privește check-in-ul pentru zborurile tur-retur, se poate face în același timp pentru ambele zboruri cu condiția ca între acestea să existe o diferență de cel puțin 70 de ore.

Flotă

Flota airBaltic are în prezent 25 de aeronave – 5 Boeing 737-500, 8 Boeing 737-300 și 12 de tip Bombardier Q400Next Gen.
Aeronava Q400 NextGen, şi-a dobândit litera "Q", datorită calităţii sale de a fi extrem de silenţioasă şi confortabilă pentru pasageri. Unul dintre marile beneficii ale acestei aeronave este contribuţia sa adusă conservării mediului înconjurător, datorită utilizării cu 30% mai puţin combustibil decât alte avioane de aceeaşi mărime, producând astfel mai puţine emisii.

Hub

Aeroportul International din Riga este cea mai mare companie de aviație din regiunea baltică și cel mai important centru de zbor din regiune ce oferă zboruri pentru pasageri, de tip cargo și pentru transportul corespondenței către orașe din Europa și din lume. El conectează 87 de destinaţii din peste 30 de ţări.
Acesta include pe lângă serviciile de zbor și servicii de leasing, parcare sau zone de acces VIP. Oferă servicii de însoțire la bordul liniilor aeriene naționale dar si internaționale, fiind una dintre puținele aeroporturi europene care deservesc atât companii aeriene de linie cât și low-cost. 

Mese

La clasele Business se servesc mese gratuite și băuturi. Mesele la clasele business sunt realizate astfel încât să includă produse proapete și de sezon, combinând elemente din bucătăria internațională și Letona. 
În cazul unor cerințe dietetice, mese speciale sunt disponibile gratuit pentru pasagerii claselor business. 
La clasele Economy pasagerii au posibilitatea de a se bucura de o masă pe parcursul zborului, cumpărând produse existe în meniul de la bordul avionului. Pentru a se asigura de existența felului de mâncare preferat și pentru a fi printre primii serviți la bordul avionului, pasagerilor li se recomandă să realizeze comanda înaintea zborului. Aceștia pot comanda sau cumpăra în avans felurile de mâncare oricând, însă cel târziu cu 24 de ore înaintea zborului.

Servicii opționale

Compania AirBAltic a creat programul de fidelizare PINS, ce oferă pasagerilor puncte numite ”Pins” în funcție de clasa de zbor aleasă și de taxa plătită, pornind de la 1 PIN pentru fiecare euro plătit la clasa Basic, 2 PINS pentru clasele Economy Smart și Elite și 3 PINS pentru clasele Business. De asemenea, acestea pot fi colectate prin cumpărăturile făcute în aeroporturi, sejururile la hotel, închirierea auto, în anumite restaurante, magazine online internaționale etc. Beneficiile provenite din cheltuirea acestora sunt: posibilitatea de a avea mai multe bagaje de mână și de cală, rezervarea locurilor preferate, lipsa cozilor etc.
Alte servicii suplimentare oferite de airBaltic sunt rezervarea locului preferat, ce se poate face cu până la 72 de ore înaintea zborului sau a unui loc suplimentar, posibilitatea servirii mesei la bordul avionului sau achiziționarea garanției pentru întârzieri ale zborului.