Meniu

Coronavirus 2019-nCoV: Ce trebuie să știți

Coronavirus 2019-nCoV: Ce trebuie să știți

În decembrie 2019 s-au înregistrat în orașul chinezesc Wuhan (provincia Hubei)  primele cazuri de pneumonie provocate de coronavirusul COVID-19 (2019-nCoV) necunoscut anterior. Cel mai probabil, virusul s-a răspândit de la animale la oameni și a dobândit capacitatea de a se transfera de la persoană la persoană prin picături de salivă.Până în luna februarie 2020, virusul s-a răspândit pe 4 continente, iar numărul de infecții confirmate a ajuns la 79,300 din care 77,700 numai în China continentală (date actualizate în 24 februarie 2020).

Coronavirus: Ce este acesta?

Coronavirusurile sunt o familie de virusuri transmise de păsări și mamifere care provoacă infecții respiratorii. În majoritatea cazurilor infecțiile sunt ușoare, însă anumite coronavirusuri provoacă infecții respiratorii severe. Coronavirusurile includ, pe lângă virusurile care provoacă răceala comună, microorganisme care provoacă boli severe, precum sindromul respirator acut sever (SARS) și sindromul respirator din Orientul Mijlociu (MERS).

Care sunt simptomele infecției cu coronavirusul din Wuhan? Apariția febrei și oboseala organismului, combinate cu o scădere a funcției renale, diaree, scăderea numărului de globule albe, precum și un anumit număr de simptome legate de funcția respiratorie – apariția unei secreții nazale abundente, dureri în gât, tuse uscată și dificultate în respirație. Boala COVID-19 cauzată de coronavirus poate afecta persoane de orice vârstă, dar s-a constatat că persoanele în vârstă care suferă de boli cronice experimentează manifestări mult mai neplăcute. Tratamentul este simptomatic.

Cum se răspândește Coronavirusul?

Conform ipotezelor, coronavirusul din Wuhan este de origine animală și a fost transferat probabil de la animale la oameni  într-una din piețele din Wuhan, provincia Hubei. Înfecțiile ulterioare au fost găsite destul de rapid – de această dată germenii au început să se răspândească între oameni. Din cauza faptului că virusul este foarte contagios, autoritățile chineze au decis să separe orașele cele mai afectate de epidemie (inclusiv capitala provinciei, Wuhan, care are o populație de 11 milioane de locuitori) și să construiască un spital de izolare destinat persoanelor care au fost infectate cu coronavirus.

Coronavirusul COVID-19 este transferat prin picături de salivă și poate fi răspândit cu ușurință în aglomerațiile de oameni prin strănut sau tuse. Simptomele apar între ziua 2 și ziua 14 după ce a avut loc infecția. Persoanele care au avut contact direct cu cei bolnavi sunt predispuse la cel mai mare risc de îmbolnăvire alături de cei care acordă le ajutor pacienților din spitale sau iau contact cu persoanele infectate la locul de muncă sau în spații publice. În plus, persoanele care se întorc din acea regiune epidemică sunt expuse unui risc ridicat.

Cum să evitați infectarea cu Coronavirusul COVID-19?

În cazul acestei boli, la fel ca și în cazul altor boli infecțioase, cea mai bună cale să evitați infecția este respectarea strictă a regulilor de igienă. În primul rând ar trebui să vă spălați pe mâini cu apă caldă și săpun (cel puțin 20 de secunde) și să evitați contactul mâinilor nespălate cu mucoasa (ochi, nas, gură). Mai mult decât atât, este recomandat să evitați contactul cu persoanele bolnave și să aveți mare grijă când luați contact cu animale de fermă. Carnea, peștele sau fructele de mare trebuie să fie preparate la temperatură ridicată pentru un timp îndelungat (prin fierbere, prăjire sau coacere). E important să urmați regulile deoarece nu există deocamdată niciun vaccin pentru acest tip de virus.

Decizia de a călători spre China și Asia de Sud le aparține călătorilor, însă Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a ridicat nivelul de alertă și recomandă ca deplasările care nu sunt necesare să fie evitate, deoarece există factori de risc. Toate cazurile de infecții depistate la persoane care nu au cetățenie chineză au apărut în rândul celor care s-au întors din Orientul Îndepăratat. Dacă este nevoie să călătoriți în Asia de Sud trebuie să verificați condițiile asigurării de călătorie și să vă asigurați că nu există scutiri în GTC din cauza șederii în zona epidemică.

Puteți să reprogramați sau să returnați biletul de zbor?

În ce situație vă puteți reprograma sau anula zborul? Totul depinde de aeroportul care reprezintă destinația dumneavoastră finală și de aeroportul la care efectuați escala.

Zboruri spre sau cu transfer în China

Cele mai multe linii aeriene vă vor permite să vă anulați sau să vă reprogramați zborul fără costuri suplimentare dacă aveți bilete de zbor spre China sau cu transfer în China.

Exemplu: dacă aveți un bilet de zbor spre Beijing, puteți cere să vă modificați data sau să primiți banii pentru bilet înapoi fără costuri suplimentare.

Exemplul 2: dacă aveți un bilet de zbor cu transfer în Beijing, puteți cere să vă modificați ruta, să vă modificați data zborului sau să primiți banii pentru bilet înapoi fără costuri suplimentare.

Unele linii aeriene vă oferă rambursare sau vă permit să vă schimbați biletul pe rute care acoperă Hong Kong, Macau și Taiwan. Vă rugăm să țineți minte faptul că doar o parte din companiile care au introdus o politică de rambursare sau modificare a biletelor fără alte costuri au inclus teritoriile menționate mai sus.

Notă! Posibilitatea de a efectua schimbări se aplică zborurilor programate în date specifice.

Zboruri spre alte țări

Rambursarea sau modificarea biletelor de zbor spre alte țări se efectuează conform condițiilor standard ale tarifarului companiei aeriene.

Exemplu: dacă aveți bilet pentru un zbor spre Washington, o posibilă rambursare sau modificare se va efectua standard, în conformitate cu politica liniei aeriene selectate (de obicei se plătește extra). Izbucnirea coronavirusului nu va afecta procedura.

Exemplul 2: dacă aveți bilet pentru un zbor în Johannesburg cu transfer în Londra, atunci toate modificările (inclusiv schimbarea rutei) și rambursarea biletului se vor efectua în conformitate cu condițiile tarifare (de obicei se plătește extra). Prezența coronavirusului nu afectează aceste condiții.

Exemplul 3: dacă aveți așa-numitul bilet nerambursabil pentru un zbor low-cost spre Londra și doriți să reprogramați sau să anulați zborul, nu puteți solicita o rambursare pentru un bilet neutilizat.

Puteți găsi informații despre politica liniei aeriene mai jos.

Care este reacția companiilor aeriane cu privire la Coronavirus?

Amploarea bolii și rata de răspândire a virusului au determinat companiile aeriene care au legături cu China și tările vecine să restricționeze sau să suspende zborurile spre această țară.

  • Aeroflot – compania aeriană permite schimbări gratuite a biletului dumneavoastră sau vă oferă rambursare completă pentru zborurile care au fost planificate pentru intervalul 24 ianuarie – 7 februarie către China sau Hong Kong. Frecvența zborurilor pe rutele din Moscova către Beijing și Shanghai a fost redusă, iar numărul zborurilor disponibile pe rutele dintre Moscova și Guangzhou a fost de asemenea redus până la data de 28 martie.
  • Air Canada – suspendarea tuturor zborurilor către Beijing și Shanghai până în data de 27 martie. Din cauza cererilor scăzute, frecvența zborurilor către Hong-Kong a fost redusă. Zborurile către Taipei sunt operate conform programului.
  • Air China – compania aeriană a suspendat unele legături dintre China și alte țări. Air China vă permite să vă anulați călătoria și vă oferă rambursare completă.
  • Air France – suspendarea tuturor zborurilor către Wuhan până la noi informații, iar către Beijing și Shanghai până pe 28 martie. Compania vă permite să vă schimbați biletele sau vă oferă rambursare completă.
  • Air Mauritius – suspendarea tuturor zborurilor din Mauritius către Hong Kong și Shanghai. Compania permite reprogramarea zborurilor cu zboruri de legătură în Hong Kong, Singapore sau Kuala Lumpur.
  • American Airlines –  anularea tuturor zborurilor din și către China continentală până în data de 24 aprilie. Compania permite reprogramarea zborurilor sau oferă rambursare completă.
  • British Airways – anularea tuturor zborurilor din și către China continentală până în data de 17 aprilie. Pasagerii ale căror bilete au fost anulate pot solicita rambursare completă. Restricțiile nu se aplică zborurilor din și către Hong Kong.
  • Cambodia Angkor Air – a suspendat toate zborurile pe ruta Sihanoukville-Beijing între 5 și 29 februarie. Rambursare completă pentru biletele neutilizate.
  • China Eastern – îi oferă pasagerului posibilitatea de a renunța la călătoria spre China cu rambursare completă.
  • China Southern – a suspendat zborurile pe ruta Moscow – Shenzhen până pe 26 Martie. Compania le atrage pasagerilor atenția asupra faptului că vor fi supuși unor proceduri mai stricte în ce privește controlul din aeroport și li se va cere să poarte măști în timpul zborului.
  • Delta Air Lines – linia aeriană permite pasagerilor să își modifice biletele sau să primească rambursare integrală pentru zborurile către Beijing sau Shanghai programate până pe data de 30 aprilie.
  • Emirates – uspendarea tuturor zborurilor către Shanghai și Guangzhou până la noi informații. Toate zborurile către Beijing vor fi operate în condiții normale, conform orarului programat. Linia aeriană permite anularea sau modificarea biletelor fără taxe adiționale.
  • Etihad:  suspendarea tuturor zborurilor către Shanghai și reducerea frecvenței zborurilor către Chengdu. Suspendarea tuturor zborurilor către Hong Kong până pe data de 28 martie. Zborurile către Beijing vor fi operate conform programului inițial.
  • EVA Air – menține legături cu China, Hong Kong și Macau, dar recurge la măsuri de siguranță suplimentare la bordul aeronavelor, incluzând: utilizarea măștilor de către echipaj, utilizarea mănușilor de protecție și control sporit al stării filtrelor de aer HEPA. În plus, meniul de la bord a fost limitat pentru a reduce riscul de a răspândi boala.
  • Finnair – suspendarea tuturor zborurilor către Beijing, Shanghai, Guangzhou și Nanjing până pe data de 28 martie. Reducerea frecvenței zborurilor către Hong Kong până pe data de 28 martie. La cererea pasagerilor, compania aeriană oferă rambursare completă pentru biletele de zbor.
  • Hong Kong Airlines – suspendarea tuturor zborurilor către Chengdu, Chongqing, Guiyang, Sanya, Hangzhou și Nanjing până pe data de 28 martie. În plus, suspendarea tuturor zborurilor către Hanoi, Malé, Okayama, Yonago, Kagoshima, Incheon și Seoul până pe data de 28 martie. Reducerea frecvenței zborurilor către  Beijing, Shanghai, Haikou, Bangkok, Denpasar, Okinawa, Osaka, Sapporo, Tokyo, și Taipei până pe data de 28 martie. Compania aeriană permite anularea sau modificarea biletelor achiziționate pentru zboruri cu plecare din sau către aeroporturile menționate mai sus, precum și pentru zboruri din și către aceste aeroporturi ce au conexiuni prin Hong-Kong.
  • KLM: suspendarea tuturor zborurilor către Chengdu, Hangzhou și Xiamen până la data de 29 martie. Suspendarea tuturor zborurilor către Shanghai și Beijing până pe data de 28 martie. Linia aeriană permite anularea, precum și modificarea biletelor fără taxe adiționale.
  • LOT – suspendarea tuturor zborurilor din si către China în perioada 31 ianuarie-28 martie. Pasagerii ce au bilete achiziționate înainte de 27 ianuarie 2020 pentru zboruri ce urmau să fie operate până în data de 28 martie își pot modifica data plecării sau anula biletele fără alte taxe aditionale.
  • Lufthansa – suspendarea zborurilor operate de Lufthansa, SWISS și Austrian către Beijing, Shanghai, Nanjing, Shenyang și Qingdao până pe data de 28 martie. Reducerea frecvențelor către Hong-Kong în luna martie 2020. Pasagerii zborurilor anulate pot să își reprogrameze biletele sau pot solicita rambursare.
  • Malaysia Airlines: Suspendarea tuturor zborurilor între Kota Kinabalu și Shanghai până la noi informații. Reducerea frecvenței zborurilor din Kuala Lumpur catre Shanghai și din Kota Kinabalu și Kuala Lumpur către Beijing și Hong-Kong.
  • Qatar Airways – a suspendat toate zborurile către și din China Continentală din 3 februarie. Pasagerii ale căror zboruri sunt anulate își pot reprograma biletele pe gratis sau pot primi rambursare completă.
  • S7 – a suspendat toate zborurile din și către China și Hong Kong până pe 28 martie. Rambursare completă a biletelor achiziționate.
  • SAS – Suspendarea tuturor zborurilor din și către Beijing și Shanghai ce urmau să fie operate în perioada 31 ianuarie-29 martie. Zborurile către Hong Kong se efectuează conform programului.
  • Turkish Airlines – a suspendat toate zborurile din și către China până pe 29 februarie. Opțiunea de a reprograma zborul sau rambursare completă.
  • United Airlines – suspendarea zborurilor către China ce urmau să fie operate între 5 februarie și 24 aprilie. Compania vă permite să faceți schimbări în legătură cu biletul sau să îl anulați.
  • Vietnam Airlines – îi oferă pasagerului opțiunea să schimbe biletul sau să obțineți rambursare pentru zboruri din și către China din 24 ianuarie.
  • Virgin Atlantic – suspendarea tuturor zborurilor din și către China până pe data de 29 martie. Opțiunea să vă schimbați data călătoriei sau să obțineți rambursare completă.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.ro.

Sunteți interesat, însă aveți nevoie de mai multe informații?
Vă mulțumim!

Sugestille ne ajută să realizăm articole utile pentru dvs.

Momentan nu s-au putut transmite sugestiile dvs.

Retrimiteți Încercați mai târziu