Meniu

Check-in online

Check-in online

Check-in-ul online este check-in-ul efectuat prin intermediul internetului. O alternativă este check-in-ul efectuat în aeroport.

Atenție! În cazul achiziționării biletelor de avion de la companiile Ryanair, Wizz Air sau easyJet, merită să efectuați check-in-ul online, pentru că check-in-ul efectuat în aeroport implică taxe adiționale.

Ce este check-in-ul online și de ce trebuie să îl facem?

Pentru a ocupa un loc în avion, fiecare pasager trebuie să aibă o carte de îmbarcare (doar biletul nu vă dă dreptul de a vă ȋmbarca în avion!), care este generată în timpul efectuării check-in-ului și înmânată la ghişeul companiei aeriene din aeroport, pusă la dispoziție pentru descărcare sau trimisă pe adresa de e-mail a pasagerului. Uneori, în locul cărții de îmbarcare, companiile aeriene oferă sau trimit prin e-mail o confirmare de check-in. În acest caz, nu uitați să aduceți cu dvs. confirmarea de check-in la aeroport, să mergeți la ghişeul companiei aeriene și să o arătați personalului. Pe baza acesteia veți primi cărțile de îmbarcare. Doar confirmarea de check-in, la fel ca ȋn cazul biletului, nu vă dă dreptul de a vă îmbarca în avion.

Există două moduri de a efectua check-in-ul:

  • online - utilizând un formular web, introduceți datele necesare și, după ce compania aeriană a generat cartea de îmbarcare sau confirmarea de check-in, imprimați-o sau salvați-o pe un dispozitiv mobil (de ex. smartphone, tabletă) și luați-o cu dvs. la aeroport.
  • La aeroport – la ghișeul de check-in al liniei aeriene sau la automatele de self check-in amplasate în Terminalul Plecări. Cartea de îmbarcare este emisă și printată de angajatul companiei aeriene sau de automat (citiți mai multe aici despre check-in-ul la aeroport).

Fiecare pasager va avea o carte de îmbarcare cu datele solicitate de compania aeriană. Foarte important: aceste date pot varia în funcție de ruta aleasă deoarece sunt corelate cu legislația fiecărei țări în ceea ce privește condițiile de intrare și tranzit. De obicei, datele necesare pentru check-in sunt numele, prenumele, tipul, seria si numărul documentului de călătorie (buletin, pașaport etc.), precum și informații adiționale cum ar fi țara de emitere și data expirării.

Este foarte important ca datele să fie completate corect deoarece atât cartea de îmbarcare, cât și documentele de călătorie sunt verificate în timpul controlului de securitate. În cazul discrepanțelor, accesul către poarta de îmbarcare și îmbarcarea propriu-zisă pot fi restricționate. De asemenea, atunci când efectuați check-in-ul, locurile în avion sunt alocate, iar datele despre acestea sunt incluse pe cartea de îmbarcare emisă.

Este necesar să introduceți datele personale în timpul procesului de check-in? Da. Atunci când rezervați un bilet de avion este nevoie de numele complete ale pasagerilor, datele de naștere și detaliile de contact. Cartea de îmbarcare conține informații mult mai detaliate, în conformitate cu condițiile de securitate corespunzătoare.

În plus, țineți cont de faptul că între momentul achiziționării unui bilet de avion și efectuarea zborului propriu-zis, pot surveni modificări în datele dumneavoastră (de exemplu: pașaportul poate expira și un nou document va fi emis, cu seria și numărul diferite). În acest caz, procedura de check-in este necesară înainte de efectuarea zborului sau, în cazul check-in-ului online, cu câteva zile înaintea plecării.

Important! Fiecare pasager trebuie să aibă o carte de îmbarcare, completată cu datele corespunzătoare și documentul de călătorie care atestă acuratețea informațiilor.

Care este diferența dintre o confirmare de check-in și o carte de îmbarcare?

În cazul în care, după ce ați finalizat check-in-ul online, compania aeriană vă oferă sau vă trimite o confirmare de check-in, mergeți la aeroport cu documentul primit. La ghişeul companiei aeriene, prezentați confirmarea și, pe baza acesteia, personalul va imprima și vă va înmâna cărțile de îmbarcare. Este posibil ca doar confirmarea să nu conțină informații detaliate despre zbor și despre locurile dvs., sub forma unui cod care trebuie scanat înainte de îmbarcarea în avion.

Cum pot şti dacă ce am primit din partea companiei aeriene este o confirmare de check-in sau o carte de îmbarcare? Cartea de ȋmbarcare va fi partajată sau trimisă conținând următorul text: "Boarding pass" ("Carte de îmbarcare"), în timp ce confirmarea de check-in conţine textul "Check-in confirmation"/"This is not a boarding pass" (Confirmare de check-in)/"Aceasta nu este o carte de îmbarcare")  („Check-in confirmation”/„This is not a boarding pass”).

Check-in-ul online se realizează pe internet și este un serviciu oferit în prezent de majoritatea companiilor aeriene.

Check-in online pas cu pas:

  1. Accesați link-ul de check-in ce se regăsește în e-mail-ul cu biletul de avion
  2. Selectați zborul pentru care doriți efectuarea check-in-ului online
  3. Introduceți informațiile din documentul de călătorie (carte identitate/pașaport) și adresa de e-mail la care doriți să primiți cartea de îmbarcare
  4. Verificați informațiile introduse și finalizați formalitățile

Cartea (tichetul) de îmbarcare va fi trimis la adresa de e-mail menționată. Aceasta trebuie imprimată și prezentată la aeroport sau poate fi salvată în telefonul mobil.

Rețineți!

  • după efectuarea check-in-ului online nu mai sunt permise schimbările în rezervare (excepție: Wizz Air, Blue Air);
  • Păstrați întotdeauna cartea de îmbarcare cu dumneavoastră la aeroport și în avion, gata de a fi prezentată - fie ca document tipărit, fie salvată pe dispozitivul dumneavoastră mobil;
  • cartea de îmbarcare poate fi printată în alb-negru;
  • fiecare pagină din cartea de îmbarcare trebuie printată pe câte o pagină separată, astfel încât foaia să conțină informațiile pe față, iar pe verso să fie goală.
  • pasagerii trebuie să aibă asupra lor și să prezinte la aeroport documentele de identitate prin care au efectuat check-in-ul.

Atenție!

  • în cazul unor companii aeriene lowcost, cum ar fi Ryanair, Wizz Air sau easyJet, check-in-ul online (care trebuie efectuat înainte de a ajunge la aeroport) și printarea cărții de îmbarcare sunt obligatorii și gratuite. În caz contrar, companiile percep o taxă suplimentară pentru servicii de check-in la aeroport, cuprinsă între 20 și 70 de euro.
  • fiecare operator are dreptul să stabilească intervalul de efectuare a check-in-ului la aeroport înaintea zborului;
  • anumite companii aeriene permit efectuarea check-in-ului online doar pentru pasagerii care au doar bagajul de mână, deși majoritatea oferă acest serviciu tuturor pasagerilor;
  • serviciul de check-in online nu e disponibil pentru anumite aeroporturi, astfel încât e recomandat să verificați în prealabil aceste informații;

Când se face check-in

  • Ryanair - începând cu 1 zi înainte și până la 2 ore înainte de fiecare segment de zbor (începând cu 60 de zile înainte zbor dacă locurile în aeronavă au fost achiziționate în prealabil)
  • Wizz Air - începând cu 1 zi înainte și până la 3 ore înainte de fiecare segment de zbor (începând cu 30 de zile înainte zbor dacă locurile în aeronavă au fost achiziționate în prealabil; începând cu 15 zile înainte de zborurile de retur)
  • Blue Air - începând cu 30 de zile înainte și până la 12 ore înainte de fiecare segment de zbor. Check-in-ul online este disponibil pentru toate zborurile Blue Air, excepția fiind zborurile care pleacă din orașele Constanța, Florența, Lisabona, Palma de Mallorca, Pescara, Timișoara.
  • easyJet (pentru anumite rute, este necesar doar formularul APIS) - începând cu 30 de zile înainte și până la 2 ore înainte de fiecare segment de zbor
  • Air Serbia (doar pentru zborurile care pleacă din Belgrad și pentru biletele emise la clasele de zbor T, E, U și V) – începând cu 36 de ore înainte și până la 2 ore înainte de fiecare segment de zbor
  • Flyone (doar pentru anumite zboruri din clase de zbor specifice) – începând cu 12 ore înainte și până la 4 ore înainte de fiecare segment de zbor
  • Air Baltic (doar pentru anumite zboruri din clase de zbor specifice) – disponibil cu 5 zile înainte de fiecare segment de zbor și până la termenul limită de check-in al aeroportului de la care se face îmbarcarea
  • Alitalia (doar pentru tarifele light) - începând cu 24 și până la 2 ore înainte de decolare.
  • LS - jet2.com – începând cu 28 de zile înainte și până la 5 ore înainte de fiecare segment de zbor
  • Dniproavia – începând cu 23 de ore înainte și până la o oră înainte de fiecare segment de zbor
  • Spirit Airlines - începând cu 24 de ore înainte și până la o oră înainte de fiecare segment de zbor
  • AirAsia (cu excepția zborurilor dinspre și către SUA) - începând cu 14 zile înainte și până la 4 ore înainte de fiecare segment de zbor (pentru AirAsia X) sau până la 1 oră înainte de zbor (AirAsia).

Cum arată procesul de check-in online cu eSky?

Atenție! Dacă pe biletul dumneavoastră scrie că rezervarea este gestionată de o companie aeriană sau că trebuie să efectuați check-in-ul pe site-ul companiei aeriene, accesaţi acest link.

Când pot face check-in clienții eSky? Pasagerul va primi un e-mail cu un link pentru check-in cu biletul său electronic. Datorită acestui fapt, puteți furniza toate datele necesare pentru check-in înainte ca compania aeriană să activeze check-in-ul online (de obicei cu 2-4 zile înainte de ora plecării). Consultanții noștri vor finaliza acest proces în numele pasagerului care a început procesul de verificare online sau întregul proces va fi efectuat automat. Atenție! Check-in online poate să nu fie posibil dacă vă trimiteți datele cu mai mult de 48 de ore înainte de plecare. Vom trimite cărțile de îmbarcare sau o confirmare de check-in la adresa de e-mail inclusă în rezervare nu mai devreme de 48 de ore și nu mai târziu de 8 ore înainte de ora de plecare programată.

În cazul în care călătoria dvs. include mai multe zboruri, cărțile de îmbarcare sau confirmarea vor fi trimise în e-mailuri separate, cu 48 până la 8 ore înainte de fiecare zbor.

Atenţie! Serviciul de check-in online prin eSky este disponibil pentru zborurile operate de unele companii aeriene populare. Serviciul poate fi adăugat la coșul de cumpărături în timp ce faceți o rezervare de bilet de avion.

Cum arată check-in-ul online cu eSky dacă rezervarea este gestionată de compania aeriană?

Dacă ați achiziționat serviciul de Check-in online în timp ce aţi rezervat biletele de avion, procesul de check-in online pentru rezervările gestionate de companiile aeriene este același cu cel descris mai sus. După ce ați introdus datele necesare și compania aeriană deschide check-in-ul, îl vom efectua în numele dvs. și vă vom trimite permisele de îmbarcare sau o confirmare de check-in la adresa de e-mail. Cărţile de îmbarcare sau confirmarea trebuie imprimate sau salvate pe un dispozitiv mobil (de ex. smartphone, tabletă) înainte de a merge la aeroport.. Atenţie! În acest caz, puteți primi informații despre rezervare direct de la compania aeriană la adresa dvs. de e-mail. Cu toate acestea, vă recomandăm să urmați doar mesajele privind check-in-ul trimise de eSky.

Dacă nu achiziționați serviciul de Check-in online pe eSky, trebuie să faceți check-in direct prin intermediul companiei aeriene. Pentru a face acest lucru, trebuie să accesați site-ul web al companiei aeriene, să vă conectați cu adresa de e-mail furnizată la rezervarea biletului pe eSky și să completați formularul de check-in. Vă rugăm să rețineți că va fi posibil doar după activarea check-in-ului de către compania aeriană (pentru Ryanair, este posibil cu 48 de ore până la 2 ore înainte de plecare)! Cărţile de îmbarcare pot fi utilizate conform instrucțiunilor de pe site-ul companiei aeriene.

Vă rugăm să rețineți că în acest caz veți primi toate informațiile despre zbor, precum și modificările de check-in și de program, doar de la compania aeriană!

Când veți primi cărţile de îmbarcare de la eSky?

  • Pentru rezervările gestionate de eSky, vă vom trimite prin e-mail cartea de îmbarcare sau confirmarea de check-in între 48 și 8 ore înainte de plecare.
  • Dacă ați achiziționat serviciul suplimentar de Check-in online cu eSky, vă vom trimite cartea de îmbarcare sau confirmarea de check-in prin e-mail între 48 și 8 ore înainte de plecare.
  • În cazul rezervărilor gestionate de compania aeriană, cartea de îmbarcare sau confirmarea de check-in vă vor fi trimise direct de către compania aeriană în intervalul de timp specificat de companie.

Nu uitați că permisele de îmbarcare sau confirmarea de check-in vor fi trimise numai dacă ne furnizați toate detaliile pentru check-in online solicitate de compania aeriană!

Trebuie să imprimați cartea de îmbarcare?

"Imprimați cartea de îmbarcare sau salvați-o pe dispozitivul mobil (de ex. smartphone, tabletă). Nu uitați să faceți acest lucru înainte de a merge la predarea bagajelor, la controlul pașapoartelor sau la controlul de securitate! Luaţi cu dvs. la aeroport cartea de ȋmbarcare imprimată sau salvată, împreună cu actul de identitate pe care l-ați folosit la check-in. Dacă nu aveți cartea de ȋmbarcare, va trebui să plătiți o taxă consistentă și, în cazuri extreme, vi se poate chiar refuza îmbarcarea.

Nu pot să fac check-in. Ce să fac?

  • Verificați dacă un nou program de zbor și un nou link de check-in au fost trimise la adresa dvs. de e-mail.
  • Dacă rezervarea se referă la un grup mai mare, nu ar trebui să faceți check-in mai mult de mai mulți pasageri în același timp. Dacă sunt prea mulți pasageri, la introducerea datelor din documente, durata sesiunii se poate încheia. Este legat de securitatea datelor dvs.

Schimbați după check-in

După verificarea online, Ryanair, Wizz Air și easyJet vă permit să vă schimbați data zborului sau numele pasagerului. Acest serviciu se plătește suplimentar pe pasager pe zbor, conform listei de preț a companiei aeriene. După deschiderea biletului, pasagerii pot face modificări în conformitate cu reglementările companiei aeriene și cu eventualele taxe. Există restricții cu privire la momentul în care o astfel de modificare este posibilă.

Atenţie! Pasagerii ce călătoresc cu bagajele înregistrate și care utilizează serviciul de check-in online trebuie să participe la check-inul standard al bagajelor la aeroport.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.ro.

Ați găsit informația pe care o căutați în acest articol? Da | Nu
Consider că acest articol:
Vă mulțumim pentru feedback!