Meniu

Riscuri ce pot apărea în timpul călătoriei

Riscuri ce pot apărea în timpul călătoriei

Furt şi jaf
În cazul în care aţi fost atacat sau jefuit, informaţi poliţia locală cât mai curând posibil. Apoi contactaţi cea mai apropiată misiune diplomatică română sau consulat. Ambasada vă va ajuta să contactaţi familia sau o persoană de încredere din România, în cazul în aveţi nevoie de bani. Dacă nu puteţi primi bani, consulul vă va oferi suma respectivă din contul MAE. În cazuri speciale, consulul poate oferi asistenţă financiară necesară pentru întoarcerea în România. Aceste sume trebuie returnate integral la întoarcerea în ţara de reşedinţă.

În caz de boală sau accident
În caz de boală sau accident, având în vedere că ambasada română din ţara respectivă nu vă va putea ajuta, va fi nevoie să aveţi la dumneavoastră asigurarea de călătorie pentru a beneficia de asistenţă medicală. Pentru a afla mai multe despre asigurarea de călătorie, vizitaţi secţiunea Asigurări, unde găsiţi toate informaţiile necesare.

Pierderea sau furtul documentelor
În cazul documentelor pierdute sau furate trebuie să contactaţi cea mai apropiată misiune diplomatică română. După confirmarea identitaţii, consulul vă va emite un paşaport temporar pentru a vă întoarcă acasă. În caz de pierdere a documentelor în hotel, în avion sau la aeroport, trebuie să informaţi în prealabil personalul hotelului, compania aeriană aeroport sau biroul pentru obiecte pierdute de la aeroport.

Arest
Dacă sunteţi oprit, reţinut sau arestat în străinătate, insistaţi să fie contactat consulul român din ţara respectivă, care, la cererea deţinutului, poate:

  • anunţa familia;
  • obţine de la autorităţile locale informaţii cu privire la motivele reţinerii, durata procedurilor şi posibilitatea unei eventuale eliberări;
  • menţine contactul cu deţinutul.

Sunteţi într-o ţară unde nu există misiuni diplomatice române

  • În ţările în care România nu are ambasadă sau consulat aveţi dreptul la asistenţă consulară din partea reprezentanţilor altor state membre ale Uniunii Europene sau resortisanţii din aceste ţări.
  • Dacă pierdeţi banii pe care îi aveaţi la dumneavoastră, consulatul uneia dintre ţările UE poate oferi asistenţă financiară, iar în caz de pierdere a documentelor, consulul poate emite documente de călătorie care să vă permită să vă întoarceţi în România.
  • În caz de arest sau detenţie, consulul unei ţări UE poate informa partea română despre acest eveniment şi va avea grijă ca cetăţenii din România să fie trataţi în acelaşi mod ca şi ceilalţi deţinuţi din închisoare.
  • În caz de deces al unui cetăţean român, consulul unei ţări UE va notifica autorităţile române şi va oferi asistenţa necesară pentru obţinerea certificatului de deces şi pentru înmormântare sau va îndeplini formalităţile necesare pentru a trimite persoana decedată în ţara de origine. 

Pierderea unui copil sau a unui adult peste hotare
In acest caz, trebuie să raportaţi de urgenţă dispariţia la cel mai apropiat departament de poliţie din ţara respectivă, dar şi autorităţilor din ţara de reşedinţă. Intraţi în contact cu un ONG care se ocupă de căutarea persoanelor dispărute. În cazul în care a dispărut un copil, dacă sunteţi într-una dintre ţările UE trebuie să sunaţi la numărul gratuit 116 000. Pe www.missingchildreneurope.eu găsiţi o listă cu adresele organizaţiilor care se ocupă de găsirea copiilor dispăruţi. 

Ce nu poate face un consul?

  • consulul nu vă ajută să obţineţi aprobări pentru ocuparea forţei de muncă în străinătate;
  • consulul nu vă ajută să găsiţi cazare în străinătate;
  • consulul nu reglementează problemele legate de obligaţiile financiare, cum ar fi datorii, amenzi, bilete etc.;
  • consulul nu intervine în conflicte cu privire la contractele civile încheiate (de exemplu, achiziţionarea serviciilor turistice etc.);
  • consulul nu poate servi ca un avocat, dar vă poate oferi o listă cu avocaţi.
     

Dacă aveți întrebări, vă rugăm să ne lăsați un mesaj în secțiunea de contact de pe site. Solicitarea dvs. va fi tratată cu prioritate și vom reveni cu un răspuns cât mai curând posibil.

Sfaturile și recomandările incluse în acest articol au caracter informativ și ajutător și nu pot constitui referință pentru reclamații împotriva eSky.ro.

Ați găsit informația pe care o căutați în acest articol? Da | Nu
Consider că acest articol:
Vă mulțumim pentru feedback!